dimecres, 9 de juliol del 2014

Pensant en el meu futur com a ensenyant de llengua, considero que aquesta assignatura...


Encara que per a alguns potser és un moment massa calent, us convido a penjar a partir d'ara i en els propers dies comentaris valoratius del bloc de l'assignatura. Si he de reflexionar sobre el que ha representat per a mi, em vénen al cap paraules com 'feinada', 'comunitat' i 'exploració':

- feinada: portar una assignatura amb tants alumnes és feina; mantenir el bloc amb constant feed-back també; i fer la selecció de textos i activitats per poder compartir també.
- comunitat: crec que el bloc ha permès visualitzar el que jo crec que és la feina d'aprendre, que no és ni més ni menys que integrar-se en una comunitat de discurs.
- exploració: per a mi moltes coses han estat noves, no havia fet mai abans un bloc amb els alumnes, ni un wordle, ni retorns a través de comentaris penjats en pàgines del bloc; ha estat nou per a mi i considero que ha estat també profitós. No havia tampoc aplicat l'estratègia de paraula/falta per valorar el nivell d’escriptura dels alumnes de magisteri. Tampoc no havia portat mai els meus alumnes de secundària a fer una presentació sobre ortografia ni lògicament havia fet mai el vídeo que vam fer; la versió final la podeu veure més avall, en aquest post...








He après molt de vosaltres. Espero que tingueu bona sort en els propers cursos i anys. Una abraçada!

Xavier

2 comentaris:

  1. Al principi d'aquest curs una mestra va comentar una frase que em va fer pensar: "el coneixement ens ha de permetre viatjar amb una visió diferent i no només amb les maletes ben plenes" i, precisament, aquesta mateixa idea la puc aplicar en aquesta assignatura, ja que no només m'ha proporcionat una sèrie de coneixements, sinó que també una nova visió en la manera d'ensenyar i aprendre a llegir i escriure.

    També valoro molt positivament l'esforç i el temps dedicats al retorn tan exhaustiu de les feines proposades per dos motius: en primer lloc, perquè es transmet a l'alumne que el seu treball té un valor i, en segon lloc, perquè aquest feed-back constant et fa conscient d'allò que pots millorar. A més, la matèria ha reflectit que en tot procés d'ensenyament-aprenentatge no només aprèn l'alumne, sinó també el mestre, i que com a futurs docents és important transmetre als nostres alumnes que el coneixement es construeix entre tots.

    El propi enfocament d'aquesta assignatura, en què hem après parlant, compartint i reflexionant amb els altres, ha estat coherent amb la teoria de l'aprenentatge que se'ns ha volgut transmetre. A més a més, el blog ha estat una eina molt potent i activa per expressar les nostres opinions i compartir-les amb la resta de companys, per reflexionar sobre autors que han estudiat al voltant del procés d'alfabetització i per impulsar-nos a escriure diversos textos, que no és tasca fàcil.

    Finalment destacar que el treball final sobre l'anàlisi d'una producció infantil em va semblar molt adequat, ja que al principi de l'assignatura alguns dels conceptes que anàvem treballant els trobava una mica abstractes i aquesta petita indagació em va ajudar a relacionar alguns dels aspectes que havíem parlat a classe o bé es desenvolupaven a les lectures.

    Tania Salguero.

    ResponElimina