La primera entrada que comentaré és de les bones
experiències que vam compartir cadascun de nosaltres. Totes elles són molt
interessants, i m’han proporcionat idees i coneixements per tal de què en el
seu moment tingui un ventall més ampli de possibles activitats relacionades amb
la llengua. Però centrant-me en la seleccionada, aquesta m’ha semblat summament
interessant, perquè penso que posar música (la qual és coneguda en la majoria
dels infants) és una eina molt motivadora i a la vegada molt positiva, ja que
es pot treballar un munt de continguts de la llengua, els verbs, paraules
desconegudes per als infants, significats, ortografia... i tot això, i tal com
comenta l’autora d’aquesta entrada, amb el màxim de concentració i motivació
dels alumnes.
La segona entrada que comentaré és de l’ús
pràctic, perquè jo em vaig centrar en la d’ús científic, i m’ha semblat
interessant comentar un exemple dels altres dos usos per tal d’ampliar el meu
coneixement i lliurar més atenció en aquestes activitats que no havia treballat
de manera individual. Tenint en compte l’entrada seleccionada, aquesta m’ha
semblat molt interessant i motivadora, l’assemblea de classe. Aquesta activitat
és posada en pràctica en moltes aules actualment, ja que és el moment on els
infants poden parlar més lliurement, i comentar tot allò que els inquieti,
proposar allò que els sembli interessant... per arribar a aquesta fase però,
cal prèviament haver escrit aquella idea i deixar-la a la bústia, per tal d’esperar
a que arribi el dia de l’assemblea i que tothom recordi tot allò que volia
exposar. Així doncs, potencia i fomenta l’escriptura.
La tercera entrada que comentaré és un exemple de
l’ús literari. Aquesta m’ha semblat d’interès ja que és molt habitual veure com
a activitat de llengua per als infants sigui realitzar un conte inventat. Aquesta
és molt interessant, però cal que els infants ja hagin adquirit un cert grau de
lectura i escriptura perquè siguin capaços de crear-lo amb un mínim de coherència,
i que l’activitat en sí tingui sentit per al seu aprenentatge. Així doncs,
també és de gran interès realitzar contes col·lectius, d’aquesta manera es
potencia la cooperació, i es crea un molt bon ambient a l’aula. Per tal de que
aquesta activitat es realitzi correctament cal que la mestra guiï l’activitat,
i el funcionament d’aquesta.
La quarta entrada que comentaré és de la primera
part del llibre de Montserrat Fons, aquesta part m’ha semblat interessant perquè
crec que és molt important ser conscients de què l’escriptura i la lectura
estan totalment relacionats. Així doncs quan els infants comencen a llegir ja
estan desenvolupant l’aprenentatge de l’escriptura, i a l’inrevés. Per tant és
molt important que quan es realitza una de les dues activitats siguem
conscients de què també treballem l’altra. D’aquesta manera es realitza un
aprenentatge més significatiu, i no se’l divideix, i es proporciona per
separat.
Per últim dir que gràcies a la feina feta pels
companys i companyes de classe puc ampliar el meu coneixement, de manera fàcil,
ràpida i amena. Per tant crec que és una molt bona eina per a tots i la qual
hem d’aprofitar.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada