dilluns, 12 de maig del 2014

Aprenent dels meus companys



La primera entrada que comentaré és de les bones experiències que vam compartir cadascun de nosaltres. Totes elles són molt interessants, i m’han proporcionat idees i coneixements per tal de què en el seu moment tingui un ventall més ampli de possibles activitats relacionades amb la llengua. Però centrant-me en la seleccionada, aquesta m’ha semblat summament interessant, perquè penso que posar música (la qual és coneguda en la majoria dels infants) és una eina molt motivadora i a la vegada molt positiva, ja que es pot treballar un munt de continguts de la llengua, els verbs, paraules desconegudes per als infants, significats, ortografia... i tot això, i tal com comenta l’autora d’aquesta entrada, amb el màxim de concentració i motivació dels alumnes.

La segona entrada que comentaré és de l’ús pràctic, perquè jo em vaig centrar en la d’ús científic, i m’ha semblat interessant comentar un exemple dels altres dos usos per tal d’ampliar el meu coneixement i lliurar més atenció en aquestes activitats que no havia treballat de manera individual. Tenint en compte l’entrada seleccionada, aquesta m’ha semblat molt interessant i motivadora, l’assemblea de classe. Aquesta activitat és posada en pràctica en moltes aules actualment, ja que és el moment on els infants poden parlar més lliurement, i comentar tot allò que els inquieti, proposar allò que els sembli interessant... per arribar a aquesta fase però, cal prèviament haver escrit aquella idea i deixar-la a la bústia, per tal d’esperar a que arribi el dia de l’assemblea i que tothom recordi tot allò que volia exposar. Així doncs, potencia i fomenta l’escriptura.

La tercera entrada que comentaré és un exemple de l’ús literari. Aquesta m’ha semblat d’interès ja que és molt habitual veure com a activitat de llengua per als infants sigui realitzar un conte inventat. Aquesta és molt interessant, però cal que els infants ja hagin adquirit un cert grau de lectura i escriptura perquè siguin capaços de crear-lo amb un mínim de coherència, i que l’activitat en sí tingui sentit per al seu aprenentatge. Així doncs, també és de gran interès realitzar contes col·lectius, d’aquesta manera es potencia la cooperació, i es crea un molt bon ambient a l’aula. Per tal de que aquesta activitat es realitzi correctament cal que la mestra guiï l’activitat, i el funcionament d’aquesta.

La quarta entrada que comentaré és de la primera part del llibre de Montserrat Fons, aquesta part m’ha semblat interessant perquè crec que és molt important ser conscients de què l’escriptura i la lectura estan totalment relacionats. Així doncs quan els infants comencen a llegir ja estan desenvolupant l’aprenentatge de l’escriptura, i a l’inrevés. Per tant és molt important que quan es realitza una de les dues activitats siguem conscients de què també treballem l’altra. D’aquesta manera es realitza un aprenentatge més significatiu, i no se’l divideix, i es proporciona per separat.


Per últim dir que gràcies a la feina feta pels companys i companyes de classe puc ampliar el meu coneixement, de manera fàcil, ràpida i amena. Per tant crec que és una molt bona eina per a tots i la qual hem d’aprofitar. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada