Aquest
article, de Xavier Fontich, el vaig seleccionar perquè em va
resultar interessant el fet de poder profunditzar en el terme del diàleg.
Considero que nosaltres com a futurs docents, hem de tenir un coneixement mínims i les bases del diàleg és un, ja que penso que el diàleg és allò que ens
relaciona a les persones, i per tant ens dóna la possibilitat d’intercanviar informació i aprendre. De totes maneres, no havia treballat
fins al moment amb molts articles que es centressin
en el diàleg i per això els meus coneixements eren escassos. He de dir que
alguns conceptes que apareixen en la lectura, ja els coneixia i d’altres han
sigut nous. És així que pogut complementar els coneixements que ja tenia amb
uns coneixements totalment nous.
En el seminari, primer de tot vam debatre per tal de trobar una frase que pogués definir la lectura i vam decidir aquesta: “La importància del diàleg entre iguals com a base de l’aprenentatge significatiu”. Una vegada escollida la frase, tots vam esmentar que l’article defensava dues idees. La primera es basa en el fet que, l’aprenentatge es desenvolupa amb la interacció, ja que es comparteixen idees, es poden corregir errors i aprendre d’altres persones, etc. I l’altra idea, es basa a fer que l’escola ha de ser la que ha de promoure aquesta situació proporcionant els medis necessaris per què es desenvolupi de forma òptima. D’aquesta forma considerem que els alumnes guanyen en autonomia i també estem fomenten entre ells un pensament crític que en un futur repercutirà en tenir uns ciutadans compromesos amb la societat en la qual viuen.

Personalment, vull destacar la metàfora de la bastida que apareix en l’article. Aquesta metàfora ja l'havia treballat en el curs anterior, però a partir d’aquest article he pogut donar-li un significat més ampli i acurat. Fins al moment, entenia per bastida aquell ajut que proporciona un docent a un alumne per tal de què es desenvolupi de forma correcta. Però en aquest article, he pogut observar que la bastida no només implica a un 1x1, sinó que també es pot donar quan un petit grup s’origina un diàleg i els mateixos alumnes aprenen uns dels altres.
Per finalitzar, destacar que nosaltres al seminari hem fet algunes propostes per tal de potenciar més l’article. Vull destacar la proposta de què hem trobat a faltar exemples de com dur a terme la parla a l’aula, és a dir, la posada en pràctica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada