Respecte
a la meva escolarització, sincerament no tinc gaires bones experiències en
l’àmbit de l’escriptura durant l’educació Secundària. Sempre realitzàvem
activitats que es basaven a copiar els apunts del llibre de text i en cap
moment ens deixaven confeccionar les nostres produccions escrites. L’ensenyament
era totalment tradicional, i aquesta situació repercutia negativament al nostre
aprenentatge. No obstant això, m’agradaria esmentar que aquest fet no es
produïa a l’educació primària. Durant aquesta etapa, es va donar molt d’èmfasi
a les produccions escrites de l’alumnat, és per això, que cada setmana havíem
d’escriure un petit text relacionat amb un llibre que havíem treballat
anteriorment. Aquesta activitat setmanal s’organitzava de la següent manera:
1.Primerament
llegíem un llibre que nosaltres mateixos havíem triat a la biblioteca del propi
centre.
2.
Realitzàvem la “fitxa de lectura”corresponen al llibre treballat. En aquesta
fitxa, escrivíem un petit resum de l’argument i després havíem de comentar
aquells aspectes rellevants del llibre com també esmentar les diferents valoracions
i reflexions que ens havien sorgit.
3.Finalment,
a l’aula, entregàvem els nostres escrits als companys per tal que fossin
corregits i perquè donessin propostes de millora. Cal dir, que de tant en tant
realitzàvem presentacions orals explicant les nostres impressions respecte al
llibre que havíem treballat.
Per
acabar, ,m’agradaria comentar que és indispensable que els alumnes confeccionin
les seves produccions escrites i que el seu aprenentatge en l’àmbit de
l’escriptura es basi en l’estratègia de la còpia. D’aquesta manera, nosaltres
com a futurs docents hem de buscar metodologies per tal que aquest fet no
succeeixi i així garantir un ensenyament-aprenentatge enriquidor i de qualitat
pels nostres discents.
http://www.villaeduca.cl/pub/index.php?option=com_content&view=article&id=133:las-cinco-etapas-del-aprendizaje-lector
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada