diumenge, 11 de maig del 2014

Propostes referides a l'ús científic, exemple 22.

Textos periodístics: la notícia.
Després de llegir l’apartat de propostes referides a l’ús científic a les aules, m’ha semblat molt interessant treballar sobre la de textos periodístics, ja que es processa sobre eines quotidianes, les quals els infants n’estan familiaritzats, i així se’ls proporciona un ventall més ampli en el seu aprenentatge.

Així, tal i com ens comenta Monsterrat Fons en el seu llibre, els diaris i les revistes són una eina molt potent, tant pel que fa a la seva funció com pel que fa a l’amplitud de camps que tracten, interpretar, cercar informació, triar, relacionar, comparar... així que és un aprenentatge que cal treballar-lo al llarg de tota l’escolarització, també en l’aprenentatge inicial de la lectoescriptura.

Centrant-me en una de les activitats que proposa, he trobar molt interessant l’exemple 22. Aquest es tracta de realitzar una narració d’un fet viscut en narració en forma periodística.

La creació de la narració periodística, en moltes ocasions, als infants els hi és complicat realitzar-la correctament i de manera que aquesta estigui completa. Perquè els falta informació sobre allò que han de redactar, ja que en vàries ocasions es tracta d’una notícia d’un company de la classe i els altres no gaudeixen de tota la informació necessària. Com en l’exemple, que a la classe de 1er, a una alumna (la Gemma) li ha nascut la seva germana, i després de comentar-ho a l’aula, en parelles han de fer una notícia pel diari. Com que molts companys no saben res més que el seu nom, aquesta notícia pot quedar pobre, per aquesta raó cal que la mestra guiï als infants i realitzi una parada i els faci fer preguntes a la Gemma per tal de poder complementar i seguir amb l’activitat.


Per acabar, dir que m’ha semblat molt interessant aquesta activitat ja que d’aquesta manera no és un simple moment on un alumne explica una cosa a l’aula, sinó que gràcies a un fet es pot treballar diferents continguts, i resulta molt motivador. D’aquesta manera els alumnes es familiaritzen en les notícies, i així en els diaris, revistes, telenotícies etc.


https://www.google.es/search?q=nen+noticia&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=b7dvU6qXOKya1AWH3IDQAg&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1139&bih=556#q=ni%C3%B1o+diario&tbm=isch&facrc=_&imgdii=01DqyP8zt5pwMM%3A%3BtyzpeKhUzcY6xM%3B01DqyP8zt5pwMM%3A&imgrc=01DqyP8zt5pwMM%253A%3B0hr9GW8OvT_8MM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.observatoriofucatel.cl%252Fwp-content%252Fuploads%252F2010%252F10%252Fdiario-ni%2525C3%2525B1o-ba%2525C3%2525B1o.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.observatoriofucatel.cl%252Fla-nacion-por-un-diario-publico-no-estatal%252F%3B214%3B320

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada