Quina experiència gratificant
recordes de l’aprenentatge de les llengües? Potser en un principi resulta una pregunta complexa, però una
vegada m’he plantejat aquesta amb més deteniment he arribat a recordar grans
professors i recursos que em van fer oblidar les classes monòtones en aquestes
àrees. Precisament els bons records que jo tinc de l’aprenentatge de les llengües,
tant en castellà com en anglès, estan relacionats amb activitats que s’escapaven
del tradicional, poc dinàmic i avorrit.
En aquest sentit vaig
treballar diferents contes com ara ‘la historia del minotauro’ a la llengua castellana
o ‘Little red Riding hood’ a anglès. Primerament vam llegir aquestes lectures col·lectivament i vam analitzar-les, per finalment
adaptar-les a una versió dramatitzada que ens va servir per interpretar la
història com una obra de teatre. En el primer cas vam ser nosaltres mateixos qui a les classes de
visual i plàstica vam elaborar els nostres propis vestits, decorats, etc. per posteriorment intepretar la obra, i en el segon cas ho vam fer en petits grups per mitjà de titelles.
També recordo l’aprenentatge
de la llengua anglesa com una assignatura en la qual tenien molt protagonisme activitats
entretingudes per aprendre vocabulari i gramàtica. D’allò del que més se servien els meus professors durant la primària eren de cançons per aprendre
vocabulari. Ara bé, a la
secundaria fèiem servir cançons que ens agradessin a nosaltres, i havíem d’analitzar
les oracions, omplir buits o traduir-les. També fèiem classes dinàmiques on
prenia molta importància la parla, l’escenificació de diàlegs, fent jocs i
sortides que requerissin d’un aprenentatge actiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada