dijous, 27 de març del 2014



Títol:  (M. Rosa Gil) Escriure textos reals en col·laboració: una tasca imprescindible

Una part important de l’aprenentatge és la motivació i aquesta sovint s’aconsegueix quan la tasca a realitzar és significativa, té un valor i és funcional. L’alumnat és capaç de percebre la importancia d’un aprenentatge ­en funció de si aquest li será útil o no i el mestre, alhora, ha de ser conscient d’aquest fet i proposar activitats que es puguin fer de forma autónoma i que l’objectiu semrpe segui l’aprenentatge.

En aquest article de Mº Rosa Gil podem comprobar com els alumnes li donen molta importància a les dues tasques proposades ja que els slumnes son conscients de la utilitat que aquesta tindrà un com finalitzada. La motivació de l’alumnat per tal que aquestes tasques no tinguin  errors els fa reflexionar amb la parella assignada. Treballar amb parelles també és una bona estrategia per fomentar la reflexió i el diàleg ja que tots tenen l’oportunitat de comunicar-se i d’opinar. Ara bé, aquesta estrategia que proposa la mestra ha d’estar molt ben dirigida ja que hem de preveure quin tipus de parelles de treball es faran, si serán a sorteig, si els propis alumnes esculliran, o si escullirà la mestra en funció dels nivells  dels infants o altres característiques. 

Hem de preveure els posibles avantatges i inconvients que tindràn les diferents maneres d’agrupar.

Ens adonem que els alumnes es corregeixen els uns als altres, reflexionen conjuntament i argumenten les seves correccions tot enfocat a l’aprenentatge de l’escriptura però concretament en aspectes com la segmentació, l’ortografia i la gramatica.  Així doncs, podem comprobar com la construcción d’aquests coneixements i la correcció dels errors es pot portar a terme d’altres maneres diferents i no tan sols mitjançant els exercicis descontextualitzats sobre els llibres de texts que proposen les diferents editorials.



La mestra, en aquest cas es una eina més d’ajuda a la construcció de coneixements, però no podem oblidar que no tots els alumnes necessiten a la mestra per igual i que possiblement hi ha alumnes que en funció de les seves necessitats la mestra ha d’oferir més ajuda respectant la capacitat d’autonomia de cada alumne. 









Preguntes a l'autora:
1.Quin tipus de parelles son? 
2.Qui fa aquestes parelles? Quins criteris segueix? (amistat,nivell...)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada