dijous, 20 de març del 2014

La ràdio de la classe

Una bona experiència relacionada amb la llengua que recordo va ser a 4t d'ESO quan vam haver d'enregistrar, per grups, un programa de ràdio.
Em va agradar molt ja que el tema era totalment lliure i els alumnes podíem escollir parlar sobre el que volguéssim, així que amb el meu grup de treball vam decidir fer un programa sobre la classe. Vam crear diverses seccions on parlavem d'anècdotes que havien passat a classe, de la dificultat dels últims exàmens i vam fer també entrevistes a algun mestre, entre d'altres.
Trobo que va ser una activitat molt motivadora ja que la idea principal era que els alumnes féssim una exposició oral amb Power Point sobre algun tema lliure, però la mestra va pensar que d'aquesta manera podia explicar també què és la ràdio, com funciona, quines parts essencials apareixen en els programes de ràdio, etc. A més, també va pensar que nosaltres gaudiriem molt més fent tant el treball de l'exposició oral (ja que ho enregistravem a casa, hi afegiem afectes sonors i després ho portavem a classe i ho escoltavem) com el tema de la ràdio ja que crear de manera vivencial el nostra propi programa afegint tot allò necessari era més interessant que no pas llegir-ho en el llibre i memoritzar-ho.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada