Pensant, pensant... No sé si és la meva memòria o és que realment he tingut poques experiències lingüístiques positives o memorables pel que fa al camp escolar. M'agradaria pensar que és cosa de la meva memòria, però no n'estic segura. La qüestió és que, després de pensar força, una de les coses que m'ha vingut al cap és una assignatura optativa que vaig escollir quan deuria fer segon d'ESO.
Aquesta optativa tenia l'objectiu de millorar l'oralitat i l'expressió dels alumnes que s'hi apuntaven. Per fer-ho havíem d'escollir alguna noticía escrita que ens hagués cridat l'atenció o que ens semblés interessant, per llavors fer-ne un petit resum i projectar-lo davant d'una càmera. Per a mi va ser una activitat molt atractiva i motivadora. M'agradava preparar-me les noticíes que escollia, fer-ne un bon resum i assajar-lo una mica per tal que sortís bé. El millor moment per a mi era quan finalment podies asseure't a la taula, davant la càmera, i explicar als "espectadors" allò que havies treballat.
Per últim, projectavem a la pantalla les nostres "intervencions televisives" i revisàvem si la nostra entonació havia sigut l'adequada, si havíem utilitzat un llenguatge i un vocabulari curós, si la nostra expressió era bona, etc. Tot això et permetia millorar la teva expressió escrita i oral, aprendre a perdre la vergonya en parlar en públic (ja que a radera la càmera hi havia els altres companys) i a projectar bé la veu, entre d'altres. A més, sempre hi havia algú que era "el càmera" i que s'encarregava, com bé diu el nom, a filmar amb una càmera el que els "periodistes" retransmetíem. D'aquesta manera també vam poder endinsar-nos una mica més en el món del periodisme.
Així doncs animo als mestres, ja siguin d'escola o institut, a dur a terme aquesta activitat que penso que és molt enriquidora i divertida, tan pels alumnes com pels docents!

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada