dilluns, 17 de març del 2014

La música ens pot obrir moltes portes!

L’escola hauria d’estar plena d’experiències positives que poguessin ajudar als alumnes a desenvolupar-se globalment, però desgraciadament no és així.

Quan et pares a pensar en una bona experiència, realment costa moltíssim que et vingui alguna al cap. En el meu cas, sembla mentida que una de les poques que recordi sigui a 1er de Batxillerat, fora de l’etapa obligatòria.

Com que la meva professora d’anglès d’aquell any era una gran fanàtica dels musicals, va aprofitar la llengua per treballar a través de la cançó. Va dividir la classe en grups reduïts d’unes tres o quatre persones i a cada grup va donar-li una cançó de la llista que hi havia als jocs del “singstar”. Un cop fer això, va explicar-nos que cada grup s’havia de fer seva la cançó que se l’havia assignat, és a dir, que s’havia d’aprendre la lletra, el significat que hi havia darrere d’aquesta, la motivació de l’artista per crear- la, etc.



Foto


A tots/es ens va sobtar molt treballar l’anglès des d’aquesta perspectiva, i al començament pensàvem que aquella activitat no ens aportaria res de nou i que seria inútil, però amb el pas dels dies ens vam adonar que a partir de la música es poden treballar diferents aspectes de la llengua com el vocabulari, la pronúncia...
Després d’un  temps, quan cada grup ja havia treballat sobre la seva cançó, els grups van exposar la informació que sabien a la resta de la classe.

Un cop acabades les exposicions, entre tota la classe vam acabar cantant les cançons exposades.



La veritat és que les activitats més pràctiques, al llarg de tota l’etapa educativa, són gairebé inexistents, i això s’hauria de començar a canviar, ja que aquestes poden aportar molts més aprenentatges que no pas les que són purament teòriques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada