dijous, 20 de març del 2014

Aprenem a gaudir de la lectura!


La bona experiència en l’aprenentatge de la llengua que, seguidament, explicaré, va tenir lloc a 4rt d’ESO, concretament, a l’assignatura de llengua castellana.

Recordo que havíem acabat el bloc de gramàtica, fet que marcava l’inici d’una de les lectures obligatòries del curs, ‘Como agua para chocolate’.

Al llarg de les sessions destinades a aquesta lectura, la nostra professora, va proposar una sèrie d’activitats motivadores per endinsar-nos al món de la literatura.

Una d’aquestes activitats es va fer prèviament a la lectura del llibre. L’objectiu d’aquesta, era portar el teu llibre preferit, o bé, portar un llibre que t’havia anima’t a seguir llegint pel teu compte, per tal de llegir un fragment als teus companys i justificar perquè el recomanaríem.
Cal dir que vam dedicar dues sessions a aquesta activitat, ja que, la mestra ens veia molt animats i participatius en aquest tema. A més, ens va donar l’oportunitat de veure diferents tipus de llibres, com ara, novel·les, còmics, llibres de poesia, llibres d’endevinalles, llibres de rodolins...

D’altra banda, ens va donar l’oportunitat de coneixe’ns més i considerar la idea de llegir llibres que mai haguéssim pensat llegir.

L’altra activitat plantejada es va realitzar un cop finalitzada la lectura del llibre. A diferència de l’altra explicada anteriorment, aquesta estava relacionada amb l’obra.
En aquest sentit, havíem d’escollir una escena qualsevol del llibre i l’havíem de tornar a escriure de manera que es desenvolupés com nosaltres ens hagués agradat que passés en el llibre.

Aquesta tasca, en general, va tenir una repercussió molt positiva a la classe, ja que, van sorgir escenes molt divertides i molt ben estructurades. A més a més, ens va possibilitar el fet de ser creatius i treballar l’expressió escrita.

Des del meu punt de vista, penso que ambdues propostes són molt gratificants pels estudiants i que les podem tenir en compte per dur-les a terme amb alumnes que cursen el cicle de primària, sempre modificant aquells aspectes que poden dificultar a l’alumnat.

A més, resulten ser activitats que es poden tornar a repetir al llarg del curs, ja que, generalment, solen agradar molt. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada