dimarts, 18 de març del 2014

Re-escriure.

Quan ens vas dir que havíem de explicar una experiència enriquidora relacionada amb el llenguatge o l'aprenentatge de llengües, la veritat és que hem va costar moltíssim trobar-ne una realment positiva i significativa per a mi. Per aquest motiu, crec que hauríem de canviar molts aspectes en aquest àmbit. Deixant ara per ara de banda aquests successos, l’experiència positiva que he triat ha estat la següent:

“ Un dia com qualsevol altre, vaig anar a l’institut en el qual jo cursava 4t d’E.S.O. Era l’hora de llengua catalana, llavora va entrar la mestra i ens va preguntar què volíem llegir, o quin era el gènere literari que més ens agradava. La veritat és que tothom es va callar de cop ja que ens va sorprendre aquesta tipologia de preguntes perquè sempre que havíem de llegir un llibre ens deien el títol, l’autor i quan faríem l’examen. Així doncs, després de fer una pluja de comentaris, la mestra, ens va proposar dos llibres de cada gènere i nosaltres havíem d’escollir-ne un en total. Després ella ens va explicar una mica cada gènere, i després de llegir-nos el llibre havíem de modificar el capítol que més ens va agradar a un altre gènere de manera que nosaltres havíem de crear el que hi havia abans i després del fragment escollit i a més a més modificar-lo, és a dir, si era una narració llavors teníem que passar-lo per exemple a teatre. Quan això ja ho vam tenir enllestit, ens vam dedicar un parell de dies a llegir-nos els texts dels altres companys de la classe.”

Enllaços interessants:
- Las prácticas y significados de lectura en la escuela primaria.
- Estrategias de la comprensión lectora. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada