Quan
ens vas dir que havíem de explicar una experiència enriquidora relacionada amb
el llenguatge o l'aprenentatge de llengües, la veritat és que hem va costar
moltíssim trobar-ne una realment positiva i significativa per a mi. Per aquest
motiu, crec que hauríem de canviar molts aspectes en aquest àmbit. Deixant ara
per ara de banda aquests successos, l’experiència positiva que he triat ha
estat la següent:
“
Un dia com qualsevol altre, vaig anar a l’institut en el qual jo cursava 4t d’E.S.O.
Era l’hora de llengua catalana, llavora va entrar la mestra i ens va preguntar
què volíem llegir, o quin era el gènere literari que més ens agradava. La
veritat és que tothom es va callar de cop ja que ens va sorprendre aquesta
tipologia de preguntes perquè sempre que havíem de llegir un llibre ens deien
el títol, l’autor i quan faríem l’examen. Així doncs, després de fer una pluja
de comentaris, la mestra, ens va proposar dos llibres de cada gènere i
nosaltres havíem d’escollir-ne un en total. Després ella ens va explicar una
mica cada gènere, i després de llegir-nos el llibre havíem de modificar el
capítol que més ens va agradar a un altre gènere de manera que nosaltres havíem
de crear el que hi havia abans i després del fragment escollit i a més a més
modificar-lo, és a dir, si era una narració llavors teníem que passar-lo per
exemple a teatre. Quan això ja ho vam tenir enllestit, ens vam dedicar un
parell de dies a llegir-nos els texts dels altres companys de la classe.”
Enllaços interessants:
- Las prácticas y significados de lectura en la escuela primaria.
- Estrategias de la comprensión lectora.
- Las prácticas y significados de lectura en la escuela primaria.
- Estrategias de la comprensión lectora.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada