A 2n de
batxillerat, la professora de català ens va proposar fer una activitat conjunta
per Nadal amb els alumnes de 1r i 2n de primària. Ells escriurien les seves
cartes als Reis Mags i nosaltres (sense que ens descobrissin) els havíem de
respondre com si fóssim els patges reials.
Amb aquesta
activitat, les mestres pretenien fomentar el gust per l’escriptura i la lectura
dels infants de primària, que van escriure amb molta il·lusió les seves cartes
i esperaven ansiosos per llegir les respostes. També els servia per treballar
l’ortografia, la cal·ligrafia i la redacció.
D’altra banda, el nostre objectiu era treballar la gramàtica i
l’escriptura clara i concisa, sense faltes i amb paraules prou entenedores per
als infants. És a dir, treballàvem vocabulari en un context i un registre
concret.
A més, per mi, que
volia estudiar magisteri, aquesta activitat també va ser una pressa de contacte
amb l’ortografia infantil i la seva manera habitual de redactar. Finalment, em
va servir per descobrir quins són els gustos actuals pel que fa joguines,
sèries,...
Personalment, crec
que aquesta activitat va ser útil a molts dels que vam participar, ja que va
ser una activitat molt pràctica. Per què de què serveix fer que els alumnes
memoritzin regles ortogràfiques o escriguin sense sentit? Aprendran més així?
No, al cap d’uns dies ho oblidaran. En canvi, si fem aprenentatges
significatius a tots els nivells escolars, els alumnes aprenen més i estan més
motivats per fer-ho, ja que veuen que allò és útil per la seva vida. Això és
justament el que va passar amb aquesta activitat, que tant em va agradar
realitzar. Així que si algú vol realitzar aquesta activitat amb els nens, aquí
trobareu una guia per infants per escriure la carta als Reis.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada