dimarts, 18 de març del 2014

Cooperar per aprendre

A 2n de batxillerat, la professora de català ens va proposar fer una activitat conjunta per Nadal amb els alumnes de 1r i 2n de primària. Ells escriurien les seves cartes als Reis Mags i nosaltres (sense que ens descobrissin) els havíem de respondre com si fóssim els patges reials.

Amb aquesta activitat, les mestres pretenien fomentar el gust per l’escriptura i la lectura dels infants de primària, que van escriure amb molta il·lusió les seves cartes i esperaven ansiosos per llegir les respostes. També els servia per treballar l’ortografia, la cal·ligrafia i la redacció.  D’altra banda, el nostre objectiu era treballar la gramàtica i l’escriptura clara i concisa, sense faltes i amb paraules prou entenedores per als infants. És a dir, treballàvem vocabulari en un context i un registre concret.

A més, per mi, que volia estudiar magisteri, aquesta activitat també va ser una pressa de contacte amb l’ortografia infantil i la seva manera habitual de redactar. Finalment, em va servir per descobrir quins són els gustos actuals pel que fa joguines, sèries,...

Personalment, crec que aquesta activitat va ser útil a molts dels que vam participar, ja que va ser una activitat molt pràctica. Per què de què serveix fer que els alumnes memoritzin regles ortogràfiques o escriguin sense sentit? Aprendran més així? No, al cap d’uns dies ho oblidaran. En canvi, si fem aprenentatges significatius a tots els nivells escolars, els alumnes aprenen més i estan més motivats per fer-ho, ja que veuen que allò és útil per la seva vida. Això és justament el que va passar amb aquesta activitat, que tant em va agradar realitzar. Així que si algú vol realitzar aquesta activitat amb els nens, aquí trobareu una guia per infants per escriure la carta als Reis.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada