Recordo una molt bona experiència a 3r de la ESO.
És cert que no me’n vaig gaire lluny, és a dir, a Primària, però aquesta
vivència no l’oblidaré mai. A llengua catalana treballàvem la notícia, però
d’una manera diferent. En comptes de buscar a la premsa escrita o escoltar el
telediari, vàrem elaborar, per grups, les nostres pròpies notícies. A què no
endevineu què vàrem fer després? Sí, sí, rodar-les! Però no rodar de fer-les girar, no, no, rodar de filmar! Així doncs, no només
les pensàvem i les escrivíem nosaltres, sinó també les enregistràvem. Va ser
així com va sorgir el nostre TV3r Notícies! Que bé ens ho vàrem passar…
Nosaltres érem els/les càmeres, els/les redactors, els qui presentàvem el telenotícies…
Érem els amos d’un món diferents, del nostre món, on podíem contar les nostres
aventures dins i fora de l’aula, les nostres vivències personals i més divertides…
Va ser una autèntica passada. A més, en donaven la llibertat d’elaborar molt
més que un telenotícies! Per exemple: programes de ràdio, programes de premsa
rosa, programes de cant, programes de ball, programes de tota mena. El fet era
informar, enviar un missatge, de qualsevol tipus, als telespectadors (en aquest
cas, els companys i les companyes de classe).
Sóc aficionat al teatre i al cinema (és més, en
faig, participo en obres de teatre i en petits curtmetratges) i aquesta és una
activitat que difícilment oblidaré. Com a futur docent crec que dur a terme una
activitat o pràctica d’aquesta mena pot ser no solament atractiva, sinó molt
enriquidora per a tots i totes, especialment per aquells o aquelles que senten
feblesa per les arts escèniques o el cinema, com jo. És una aproximació a un
món que molts veuen impossible, però que, qui sap?, potser tenim a petits o
petites estrelles…

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada