La primera pràctica explica que per comprendre el que
llegim és necessari que desxifrem, interpretem i reflexionem. A més per
realitzar aquests tres processos és necessari una relació tant amb el text com
amb el context.
La segona pràctica, diu que per aprendre s’ha de parlar i
dialogar: pel que l’escola s’ha de convertir en un espai de conversa.
La tercera pràctica, conclou que per comprendre un text,
prèviament s’ha d’interpretar adequadament, pel que s’ha de dialogar amb ell i
amb els altres per extreure la màxima informació que d’aquest prové.
Els
nens i les nenes intercanvien opinions i experiències mitjançant la llengua
oral o a partir de situacions significatives per a ells (el
socioconstructivisme) transformant les seves idees a partir de la interacció.
Si
els alumnes posen en comú el que han llegit, debaten entre ells, intercanvien
idees i la comprensió serà més enriquidora per tots permeten desxifrar-la
millor i reflexionar. L’escolta activa és una activitat que fomenta el debat i
l’intercanvi d’idees (tots posen en comú allò que han llegit aconseguint una
millor comprensió).
L’article
anomena l’escola Serravella d’Ullastrell com a exemple de com posar a la
pràctica la conversa a l’aula a partir d’experiències o temes d’interès dels
alumnes com podria ser sobre una lectura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada