dilluns, 9 de juny del 2014

Activitat biblioteca escolar


 
Aquest text parla que hi ha tres models d’interpretació d’un text: el model ascendent, el model descendent i el model interactiu, arribant a la conclusió que el més adequat és l’interactiu. Per demostrar-lo utilitza tres pràctiques.

La primera pràctica explica que per comprendre el que llegim és necessari que desxifrem, interpretem i reflexionem. A més per realitzar aquests tres processos és necessari una relació tant amb el text com amb el context.

La segona pràctica, diu que per aprendre s’ha de parlar i dialogar: pel que l’escola s’ha de convertir en un espai de conversa.

La tercera pràctica, conclou que per comprendre un text, prèviament s’ha d’interpretar adequadament, pel que s’ha de dialogar amb ell i amb els altres per extreure la màxima informació que d’aquest prové.

Els nens i les nenes intercanvien opinions i experiències mitjançant la llengua oral o a partir de situacions significatives per a ells (el socioconstructivisme) transformant les seves idees a partir de la interacció.

Si els alumnes posen en comú el que han llegit, debaten entre ells, intercanvien idees i la comprensió serà més enriquidora per tots permeten desxifrar-la millor i reflexionar. L’escolta activa és una activitat que fomenta el debat i l’intercanvi d’idees (tots posen en comú allò que han llegit aconseguint una millor comprensió).

L’article anomena l’escola Serravella d’Ullastrell com a exemple de com posar a la pràctica la conversa a l’aula a partir d’experiències o temes d’interès dels alumnes com podria ser sobre una lectura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada