El passat 30 de Maig, els alumnes de 4t d’ESO d’un Institut
de Cerdanyola del Vallès en el qual
imparteix classe el nostre professor de Llenguatges i Currículums, Xavier
Fontich, pertanyent al grup de recerca GREAL, que ha fet possible el projecte
“Peix al cove”, ens van presentar quelcom projecte a tots els alumnes del grup
41 d’Educació Primària.
Cal dir que el sistema d’exposició va ser molt divertit i
interessant, i que això permetia a cada grup que exposava, ser l’expert només
d’una part en qüestió i així facilitar l’explicació i fomentar la comprensió
per part nostre, ja que a més, havien creat uns murals on es visualitzava molt
bé allò que ens explicaven.
El projecte “ peix al cove” es tracta d’un dossier amb el que treballar l’ortografia i que el propi alumne, de manera autònoma, se’n adoni de les errades que realitza de manera més freqüent i treballar-les de maneres diverses per tal de reduir el nombre de faltes, de dinamitzar l’aprenentatge de l’ortografia, i de veure d’una manera més lúdica aquest aspecte de la llengua que gairebé a tots sempre ens ha portat de bòlit. I els alumnes de 4t han anat fent petites investigacions i practicant amb alumnes més petits els resultats i la seva eficàcia.
Personalment, felicitar als alumnes que ens van exposar el
seu treball per ser tant valents d’exposar per a uns alumnes universitaris, i a
més futurs mestres, perquè sincerament, jo ho hagués passat força malament, i
ells van fer un gran treball, es van mostrar molt atents i es van expressar
molt bé.
Com a futurs mestres, aquesta experiència ens mostra que es
pot treballar de moltes maneres per tal d’afavorir un bon clima de treball,
d’acabar amb els temes “rollos” que a tothom li costa d’assolir com és
l’ortografia, i de realitzar una avaluació final de forma enriquidora com és
exposar-ho a una classe d’universitat, en la que segurament es van dur
aportacions, felicitacions i idees noves per continuar amb aquest projecte.
Gràcies per venir i compartir la vostra experiència amb
nosaltres! Molt bona feina.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada