En la darrera sessió ens van visitar uns alumnes de 4t d’ESO.
Aquest alumnes van a un institut de Cerdanyola del Vallès. El motiu de la seva
visita va ser per tal de presentar-nos un projecte que tenen entre mans, al
voltant de l’ortografia. Aquest projecte l’han titulat “Peix al cove”.
Els alumnes ens van distribuir per racons. Una vegada
estàvem distribuïts ens van explicar que l’eina fonamental que utilitzen és un
dossier, que té la intenció de treballar essencialment l’ortografia. Al
realitzar l’activitat per racons dóna la possibilitat als alumnes de millorar
en aquells aspectes de l’ortografia que no dominen tant, amb l’ajut o referent
dels companys de racó. Al mateix temps, que el treball per racons ofereix la
possibilitat de detectar els errors ortogràfics més comuns i aprendre d’ells,
ja que estan reflexionant constantment.
Considero que és una bona eina treballar l’ortografia per
racons, ja que motiva als alumnes ha estar atents i no cometre errors. Ja que
estan a prova amb diversos companys a la vegada. Al mateix temps que aprenen,
si cometen un error poden buscar quin error en concret ha sigut i així poder
evitar-lo en el futur. De la mateixa manera, considero que la visita d’aquests
alumnes m’ha servit a nivell personal per donar-me conte de la importància que
té l’ortografia en els més petits. Encara que a vegades és una feina feixuga, mitjançant
aquestes estratègies com és el treball per racons, pot resultar divertit. Sense
oblidar que al mateix temps es va aprenent.
Crec que no t'ha quedat clar què van fer.
ResponElimina