dimecres, 18 de juny del 2014

Peix al cove!


El divendres 30 de Maig van venir a la Universitat uns alumnes de 4rt d’ESO a presentar-nos un projecte que havien desenvolupat des de l’assignatura de català. El projecte s’anomenava Peix al cove i tractava sobre la ortografia. Amb aquest projecte es treballava l’ortografia d’una forma allunyada de la tradicional on imperen dictats preparats, fitxes o exercicis del llibre de text i memorització de normes.  Els nens i nenes de la classe van haver de realitzar enquestes, van preparar una activitat per a nens més petits (un dictat repetit en tres ocasions diferents per tal d’observar quins canvis es donaven) i van analitzar els resultats d’ambdues coses. D’aquesta manera els alumnes treballaven la ortografia d’una forma molt més eficient, per exemple a una de les nenes que presentava els resultats extrets de les enqueste vaig preguntar-li: aquestes també són les faltes que més cometeu vosaltres? I ella va contestar que sí, a continuació vaig dir-li: però després de veure que tothom les fa no t’enrrecordes? Al que ella va respondre que efectivament que gràcies al projecte estava segura de que, almenys, aquelles faltes ja no les faria més. Es per aquesta raó que el projecte em va semblar molt acertat per a treballar l’ortografia. A més a més penso que el fet que ells fossin els “mestres” dels nens petits i corregissin els seus dictats els serveix per adonar-se de la seva evolució en el camp de la ortografia (en comparació amb els petits) el que molt possiblement els hagi motivat a voler seguir millorant i també crec que el fet que hagin estat ells els correctors i no els corregits haurà estat un canvi de rol innovador del qual hauran pogut extreure un aprenentatge molt més fàcilment.

Pel que fa a la exposició m’agradaria dir que tots els nens i nenes ho van fer molt bé. Van explicar-se de forma molt clara i entendora. Em va sorprendre que els nervis afectessin poc o res a la seva explicació deixant clar quin  era l’objectiu i el funcionament del projecte Peix al cove.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada