Comentari article M.Rosa Gil
En aquest article ens parla sobre
l’escriptura de textos reals en col·laboració, això ens diu com a una tasca
imprescindible. Aquesta idea ens la mostra i ens la explica a través de
diverses reflexions sobre les col·laboracions d’una escola de Terrassa.
Totes les seves reflexions van
acompanyades amb diferents exemples que extreu de textos escrits per diversos
infants, que ella corregeix.
Aquests exemples es basen en la
col·laboració entre iguals per a realitzar els escrits reals, així es promou la
reflexió entre els alumnes per a trobar errors, al hora que fomentem l’autonomia
dels nens/es.
R.Gil ens afirma l’mportància del
treball en grup i en parelles, ja que així els alumnes es complementen i
comparteixen reflexions. Aquest treball es positiu realitzar-ho entre iguals. Veiem també com aquesta cooperació forma part d'un aprenentatge significatiu que te com a bases la interacció i el diàleg.
Per altra banda ens diu que el procés d'escriptura és un procés len i dificil per a qualsevol infant, i és per això que és necessari parlar amb ells sobre el que volen escriure abans d'iniciar qualsevol escrit.
Per tat com a idea principal del
article de R. Gil podem dir que l’aprenentatge més significatiu es produeix
quan es treballa en grup i de forma cooperativa, és a dir un millor
aprenentatge va lligat amb la interacció de coneixements i amb l’ajuda o
cooperació entre iguals.
Per últim podem afegir que un
altre factor significatiu per a un bon aprenentatge és l’aprenentatge a través
de situacions o experiències reals, ja que així es fomenta la motivació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada