diumenge, 8 de juny del 2014

Comentari article M.Rosa Gil

En aquest article ens parla sobre l’escriptura de textos reals en col·laboració, això ens diu com a una tasca imprescindible. Aquesta idea ens la mostra i ens la explica a través de diverses reflexions sobre les col·laboracions d’una escola de Terrassa.

Totes les seves reflexions van acompanyades amb diferents exemples que extreu de textos escrits per diversos infants, que ella corregeix.

Aquests exemples es basen en la col·laboració entre iguals per a realitzar els escrits reals, així es promou la reflexió entre els alumnes per a trobar errors, al hora que fomentem l’autonomia dels nens/es.
R.Gil ens afirma l’mportància del treball en grup i en parelles, ja que així els alumnes es complementen i comparteixen reflexions. Aquest treball es positiu realitzar-ho entre iguals. Veiem també com aquesta cooperació forma part d'un aprenentatge significatiu que te com a bases la interacció i el diàleg.

Per altra banda ens diu que el procés d'escriptura és un procés len i dificil per a qualsevol infant, i és per això que és necessari parlar amb ells sobre el que volen escriure abans d'iniciar qualsevol escrit.

Per tat com a idea principal del article de R. Gil podem dir que l’aprenentatge més significatiu es produeix quan es treballa en grup i de forma cooperativa, és a dir un millor aprenentatge va lligat amb la interacció de coneixements i amb l’ajuda o cooperació entre iguals.


Per últim podem afegir que un altre factor significatiu per a un bon aprenentatge és l’aprenentatge a través de situacions o experiències reals, ja que així es fomenta la motivació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada