El passat 30 de maig, un grup d’alumnes
d’institut va venir a presentar-nos el seu projecte anomenat “Peix al cove!”.
Aquest projecte persegueix aportar una nova perspectiva de l’ortografia, l’aprenentatge
de la qual pot ser moltes vegades una tasca feixuga i avorrida. Per tant,
pretén fer que els alumnes vegin l’ortografia com un tema divertit i
interessant. Aquests alumnes de 4t d’ESO havien fet un estudi, realitzant
diverses enquestes per tal de saber quina era la visió de la gent pel que fa
aquest tema. Més tard, van fer treball de camp per conèixer l’evolució de
diferents infants en l’aprenentatge de l’ortografia. Van analitzar un recull d’exercicis
que se centra en fer conscient a l’alumne dels errors que comet i que
reflexioni sobre ells.
Els estudiants d’ESO havien fet
diferents cartolines amb la informació resumida sobre el seu treball, i
situant-se per temes i nosaltres en petits grups, vam anar rotant pels
diferents llocs per tal que ens expliquessin tot el procés pel qual havien
passat.
Des del meu punt de vista,
treballar temes com l’ortografia, tradicionalment estudiada amb dictats,
memoritzacions i repeticions, de manera alternativa, sempre és un fet positiu.
A més, habitualment també s’ha realitzat de manera individual, de tal manera
que el fet que tot un grup s’organitzi i treballi amb un mateix objectiu no pot
portar més que beneficis i un bon aprenentatge. Si els preguntaves a aquells
alumnes que van venir si els havia agradat participar-hi, tots ells deien que
sí amb entusiasme i es notava que hi havia un aprenentatge significatiu al
darrere.
Així doncs, d’aquesta experiència
no puc concloure res més que proporcionar una nova mirada a alguns dels
continguts que tots coneixem i que habitualment s’han fet d’una manera determinada
per tradició, pot fer no només que l’aprenentatge sigui més eficaç, sinó que a
més, l’alumnat s’ho passi bé.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada