divendres, 20 de juny del 2014

Fem que l’ortografia sigui divertida amb... “Peix al cove!”

El passat 30 de maig, un grup d’alumnes d’institut va venir a presentar-nos el seu projecte anomenat “Peix al cove!”. Aquest projecte persegueix aportar una nova perspectiva de l’ortografia, l’aprenentatge de la qual pot ser moltes vegades una tasca feixuga i avorrida. Per tant, pretén fer que els alumnes vegin l’ortografia com un tema divertit i interessant. Aquests alumnes de 4t d’ESO havien fet un estudi, realitzant diverses enquestes per tal de saber quina era la visió de la gent pel que fa aquest tema. Més tard, van fer treball de camp per conèixer l’evolució de diferents infants en l’aprenentatge de l’ortografia. Van analitzar un recull d’exercicis que se centra en fer conscient a l’alumne dels errors que comet i que reflexioni sobre ells.

Els estudiants d’ESO havien fet diferents cartolines amb la informació resumida sobre el seu treball, i situant-se per temes i nosaltres en petits grups, vam anar rotant pels diferents llocs per tal que ens expliquessin tot el procés pel qual havien passat.  

Des del meu punt de vista, treballar temes com l’ortografia, tradicionalment estudiada amb dictats, memoritzacions i repeticions, de manera alternativa, sempre és un fet positiu. A més, habitualment també s’ha realitzat de manera individual, de tal manera que el fet que tot un grup s’organitzi i treballi amb un mateix objectiu no pot portar més que beneficis i un bon aprenentatge. Si els preguntaves a aquells alumnes que van venir si els havia agradat participar-hi, tots ells deien que sí amb entusiasme i es notava que hi havia un aprenentatge significatiu al darrere.

Així doncs, d’aquesta experiència no puc concloure res més que proporcionar una nova mirada a alguns dels continguts que tots coneixem i que habitualment s’han fet d’una manera determinada per tradició, pot fer no només que l’aprenentatge sigui més eficaç, sinó que a més, l’alumnat s’ho passi bé. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada