dissabte, 7 de juny del 2014

L'ortografia és un repte, què podem fer per superar-lo?

Després de llegir l’entrada publicada pel professor sobre aquest material que s’ha inventat anomenat “Peix al cove”, i l’exposició dels alumnes que ens van venir a visitar el passat 30 de maig, he après una altra manera de treballar l’ortografia que no es basa en la repetició i la còpia d’una paraula. 

De fet, l’ortografia és un aspecte de la llengua que, sovint, porta molts mals de caps als alumnes, ja que se’ls penalitza per fer faltes, però penso que en general a les escoles no s’expliquen estratègies per a resoldre-ho. L’experiència “Peix al cove” és interessant perquè planteja una manera de fer front a l’ortografia però des d’una mira més engrescadora, en el sentit que els alumnes s’adonen en què s’han equivocat i poden reflexionar-hi fent activitats ben diverses. Així doncs, segons l’experiència que van dur a terme els alumnes, i l’exemple del Nil, les millores són notòries i la majoria de nens i nens milloren gràcies a la posada en pràctica d’aquest dossier.
Per concloure, vull destacar que m’és de gran utilitat conèixer nous materials per ampliar el ventall de possibilitats i de recursos didàctics, per tenir idees per treballar l’ortografia a l’aula en un futur. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada