Després de llegir l’entrada publicada pel professor sobre
aquest material que s’ha inventat anomenat “Peix al cove”, i l’exposició dels
alumnes que ens van venir a visitar el passat 30 de maig, he après una altra
manera de treballar l’ortografia que no es basa en la repetició i la còpia d’una
paraula.
De fet, l’ortografia és un aspecte de la llengua que, sovint, porta molts mals de caps als alumnes, ja que se’ls penalitza per fer faltes, però penso que en general a les escoles no s’expliquen estratègies per a resoldre-ho. L’experiència “Peix al cove” és interessant perquè planteja una manera de fer front a l’ortografia però des d’una mira més engrescadora, en el sentit que els alumnes s’adonen en què s’han equivocat i poden reflexionar-hi fent activitats ben diverses. Així doncs, segons l’experiència que van dur a terme els alumnes, i l’exemple del Nil, les millores són notòries i la majoria de nens i nens milloren gràcies a la posada en pràctica d’aquest dossier.
De fet, l’ortografia és un aspecte de la llengua que, sovint, porta molts mals de caps als alumnes, ja que se’ls penalitza per fer faltes, però penso que en general a les escoles no s’expliquen estratègies per a resoldre-ho. L’experiència “Peix al cove” és interessant perquè planteja una manera de fer front a l’ortografia però des d’una mira més engrescadora, en el sentit que els alumnes s’adonen en què s’han equivocat i poden reflexionar-hi fent activitats ben diverses. Així doncs, segons l’experiència que van dur a terme els alumnes, i l’exemple del Nil, les millores són notòries i la majoria de nens i nens milloren gràcies a la posada en pràctica d’aquest dossier.
Per concloure,
vull destacar que m’és de gran utilitat conèixer nous materials per ampliar el
ventall de possibilitats i de recursos didàctics, per tenir idees per treballar
l’ortografia a l’aula en un futur.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada