dilluns, 9 de juny del 2014

Criteris d'avaluació


 
Montserrat Fons en el seu llibre “llegir i escriure” per viure” ens explica que l’avaluació és bàsica en la pràctica docent, ja que regula el procés d’ensenyament-aprenentatge dels alumnes. Fent-lo objectiu i el més just possible. És una eina que té el mestre per no caure en el punt de vista intuïtiu i subjectiu i disposar de dades objectives envers els alumnes.

El que s’avalua són els canvis produïts en cada alumne, és a dir. la seva evolució, així com els mecanismes que s’han de portar a la pràctica educativa per millorar la nostra tasca docent.

L’avaluació és un procés continu que constaria d’una avaluació inicial, una formativa i una activa (o sumativa).

L’observació sistemàtica, el diàleg, les fitxes d’enregistrament, els diaris de classe... són eines que ajuden a saber en quin punt està cada alumne i així trobar els instruments adequats pel progrés de cadascú (nivell maduratiu, interessos, necessitats, mancances...).

L’avaluació ha de contemplar l’autoavaluació, l’avaluació mútua i la coavaluació com a d’altres com a d’altres formes d’avaluar, alhora que fan més comprensible el procés avaluador del mestre.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada