![]() |
| Font: Tríptic alumnes de 4t d'ESO |
El divendres 30 de Maig, van
venir uns alumnes de 4t d’ESO, a
presentar-nos una activitat sobre l’ortografia.
Va ser molt interessant, ja
que em vaig adonar que per aprendre ortografia cal reflexionar sobre aquesta,
també vaig aprendre que això es deia activitat metalingüística.
Ens van presentar els seus
estudis sobre com ensenyar llengua a les escoles i que aquest aprenentatge
sigui per sempre. L’objectiu del seu estudi és que els nens i nenes redueixin
el nombre de faltes.
Tot i que s’ha realitzat
tres cops als mateixos nens, durant un període més o menys separat dins del possible, estaria
molt bé que se’ls pogués continuar fent, molt més temps, amb el mateix nen,
així es podria veure l’evolució i comparar-la amb els continguts que va treballant
a l’àrea de català.
És una activitat molt
motivadora, que produeix un aprenentatge significatiu i per tant, se’ns quedi
per sempre aquest aprenentatge, ja que
moltes escoles se centren a explicar l’ortografia només de manera teòrica, i
amb llibre, i no es paren mai a donar explicacions de perquè s’escriu així o
perquè ens hem equivocat, és a dir, no
ens deixen pensar i, per aquesta raó, molts continguts no els hem assolit prou
bé. Per això considero que la tasca d’ensenyar ortografia no és fàcil, ja que
és un tema molt obert i no sabria per on començar.
Finalment, penso que a l’hora
d’ensenyar o aprendre ortografia, el que és important és aprendre i no memoritzar,
sense entendre res, sinó que cal reflexionar i arribar a entendre el perquè d’aquell
tema de llengua o ortografia.
+ortografia.jpg)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada