Uns alumnes de 4t d’ESO d’un institut de Cerdanyola del
Vallès van venir a presentar-nos el seu projecte de recerca sobre l’ortografia,
anomenat “Peix al cove!”.
Per racons i distribuïts en diferents grups, ens van anar
explicant el seu projecte que bàsicament consisteix en un dossier com a eina
fonamental de treball, per tal d’aprofundir sobre l’ortografia i aspectes
d’aquesta que calen millorar. Per tant, d’aquesta manera diferents alumnes de
diversos nivells poden utilitzar el dossier d’ortografia com a recurs
d’aprenentatge i d’altra banda, a la vegada poden detectar quins són els errors
ortogràfics més comuns o quines són les faltes que cometen més habitualment. De
tot això els alumnes de l’ESO van poder extreure diferents conclusions.
Sota el meu punt de vista penso que pels alumnes és una
eina motivadora ja que són ells mateixos els quals se n’adonen de les faltes
ortogràfiques que cometen, buscar la causa i una solució per tal de poder
millorar en aquest aspecte. D’altra banda penso que per nosaltres com a futurs
mestres, va ser una classe diferent en la qual ens vam poder adonar de la
importància que té l’ortografia, i ens va fer pensar sobre quins recursos o
activitats poder realitzar el dia de demà com a mestres per tal de poder
millorar en aquest aspecte.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada