En un
grup on conviuen una vintena de persones, com és el grup- classe, es fa del tot
necessari assenyalar els objectes per identificar-ne la pertinença. La manera
més adequada de fer-ho és a partir del nom propi de cadascú.
PROPOSTA
D’ACTIVITAT
En un primer moment és essencial la verbalització de la
mestra i l’intercanvi entre els companys i companyes per confirmar que un
conjunt determinat de marques gràfiques simbolitzen el nom d’un nen o d’una
nena.
Quan un objecte que l’infant porta de casa no té el nom,
podem aprofitar l’ocasió per escriure’l davant del nen o nena, amb l’objectiu
que l’infant vegi l’adult escriure i vagi reconeixent aquell conjunt determinat
de símbols com a l’escriptura que representa el seu nom.
També
podem preguntar al nen o nena si sap escriure el seu nom.
-
Si ens
diu que NO, el podem convidar a aprendre’l. Caldrà estar atents al que fa i
orientar-lo si és necessari.
-
Si ens
diu que SÍ, pot ser un moment adequat per a entrar en contacte amb els seus
coneixements respecte a l’escriptura del seu nom i li podem demanar si ens ho
vol ensenyar.
A mesura que van dominant el coneixement del propi nom i
el dels altres, els nens i nenes poden intervenir en tasques, com ara el
repartiment de treballs en què cadascú ha posat el nom.
Escriure el nom a l’esmorzar és una pràctica que cadascú
desenvolupa al seu nivell: hi ha qui el sap escriure de memòria, qui necessita
el model, qui comença de memòria i a la meitat va a buscar el model, etc. A
l’hora de repartir els esmorzars cadascú pot agafar el seu o podem proposar que
un nen o nena els reparteixi.
Cada grup d’alumnes i cada escola té el seu sistema de
funcionar i pot trobar moltes situacions que potenciïn l’ús del nom escrit per
a la identificació d’objectes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada