divendres, 13 de juny del 2014

PERTINENÇA D’OBJECTES

En un grup on conviuen una vintena de persones, com és el grup- classe, es fa del tot necessari assenyalar els objectes per identificar-ne la pertinença. La manera més adequada de fer-ho és a partir del nom propi de cadascú.

PROPOSTA D’ACTIVITAT
En un primer moment és essencial la verbalització de la mestra i l’intercanvi entre els companys i companyes per confirmar que un conjunt determinat de marques gràfiques simbolitzen el nom d’un nen o d’una nena.
Quan un objecte que l’infant porta de casa no té el nom, podem aprofitar l’ocasió per escriure’l davant del nen o nena, amb l’objectiu que l’infant vegi l’adult escriure i vagi reconeixent aquell conjunt determinat de símbols com a l’escriptura que representa el seu nom.
També podem preguntar al nen o nena si sap escriure el seu nom.
-          Si ens diu que NO, el podem convidar a aprendre’l. Caldrà estar atents al que fa i orientar-lo si és necessari.
-          Si ens diu que SÍ, pot ser un moment adequat per a entrar en contacte amb els seus coneixements respecte a l’escriptura del seu nom i li podem demanar si ens ho vol ensenyar.
A mesura que van dominant el coneixement del propi nom i el dels altres, els nens i nenes poden intervenir en tasques, com ara el repartiment de treballs en què cadascú ha posat el nom.
Escriure el nom a l’esmorzar és una pràctica que cadascú desenvolupa al seu nivell: hi ha qui el sap escriure de memòria, qui necessita el model, qui comença de memòria i a la meitat va a buscar el model, etc. A l’hora de repartir els esmorzars cadascú pot agafar el seu o podem proposar que un nen o nena els reparteixi.

Cada grup d’alumnes i cada escola té el seu sistema de funcionar i pot trobar moltes situacions que potenciïn l’ús del nom escrit per a la identificació d’objectes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada