dissabte, 14 de juny del 2014

Innovant... 'El peix al cove!'

El passat 30 de maig, van venir alumnes de la ESO a exposar-nos les activitats de llengua que han estat realitzant durant aquest curs.
Primerament, em va sorprendre molt gratament la motivació de tots els alumnes per explicar de forma clara de què tractaven les seves activitats. Molts d'ells estaven força nerviosos, però crec que va ser una encert la disposició de l'aula i el fet que, fos l'auditori el que s’anés mobilitzant per escoltar cada exposició. També he de dir, que sí que és veritat que en moments hi havia una mica d’enrenou i es feia complicat atendre perfectament cada explicació, també degut a que el temps de cada exposició era força reduït, tot i això, la meva valoració d’aquesta pràctica és molt positiva.
Quant a les activitats que ens van explicar els alumnes, totes em van agradar molt, però una en concret, em va semblar un gran encert. Es tractava de fer una correcció de les faltes ortogràfiques d'una manera diferent i divertida, trencant amb la metodologia tradicional de corregir les faltes a base de còpies, aconseguint així que es tracti d'un exercici poc motivador pels alumnes i que realment, com que es tracta d'un exercici memorístic suposa que la majoria de paraules es vagin oblidant. La metodologia que ens van explicar es basava en que els pròpis alumnes fessin la correcció i les anessin anotant en una graella que tenia forma d'espines d'un peix.  Penso que el sol fet de fer aquesta tasca més atractiva per als alumnes, desencadena uns bons resultats en els seus aprenentatges, tal i com ells mateixos ens explicaven a l'exposició que ens van presentar.
Per tant, crec que la importància de tenir una bona ortografia és clara i que són molts els alumnes que manifesten la seva falta d'entusiasme en exercicis per treballar aquests aspectes, així doncs, la idea de innovar en aquest camp mai se’m havia passat pel cap i crec que és molt interessant, ja que els alumnes estan més motivats i això afecta positivament en els seus aprenentatges.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada