El passat 30 de maig, van venir alumnes
de la ESO a exposar-nos les activitats de llengua que han estat realitzant
durant aquest curs.
Primerament, em va sorprendre
molt gratament la motivació de tots els alumnes per explicar de forma clara de
què tractaven les seves activitats. Molts d'ells estaven força nerviosos, però
crec que va ser una encert la disposició de l'aula i el fet que, fos l'auditori
el que s’anés mobilitzant per escoltar cada exposició. També he de dir, que sí
que és veritat que en moments hi havia una mica d’enrenou i es feia complicat
atendre perfectament cada explicació, també degut a que el temps de cada
exposició era força reduït, tot i això, la meva valoració d’aquesta pràctica és molt
positiva.
Quant a les
activitats que ens van explicar els alumnes, totes em van agradar molt, però
una en concret, em va semblar un gran encert. Es tractava de fer una correcció
de les faltes ortogràfiques d'una manera diferent i divertida, trencant amb la
metodologia tradicional de corregir les faltes a base de còpies, aconseguint així que es
tracti d'un exercici poc motivador pels alumnes i que realment, com que es
tracta d'un exercici memorístic suposa que la majoria de paraules es vagin oblidant.
La metodologia que ens van explicar es basava en que els pròpis alumnes fessin
la correcció i les anessin anotant en una graella que tenia forma d'espines
d'un peix. Penso que el sol fet de fer aquesta tasca més atractiva per
als alumnes, desencadena uns bons resultats en els seus aprenentatges, tal i
com ells mateixos ens explicaven a l'exposició que ens van presentar.
Per tant, crec que la
importància de tenir una bona ortografia és clara i que són molts els alumnes
que manifesten la seva falta d'entusiasme en exercicis per treballar aquests
aspectes, així doncs, la idea de innovar en aquest camp mai se’m havia passat pel
cap i crec que és molt interessant, ja que els alumnes estan més motivats i
això afecta positivament en els seus aprenentatges.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada