El passat dia 30 de
maig, uns alumnes de 4t d’ESO van venir a la universitat a presentar-nos una
activitat d’ortografia anomenada Peix al
cove. Convé destacar que aquest projecte ha estat possible gràcies a les
idees aportades pel grup de recerca GREAL, al qual, pertany Xavier Fontich,
professor de Llenguatges i Currículum a la UAB.
L’activitat consisteix a
escriure textos per tal d’aconseguir, amb el temps, que els alumnes rebaixin al màxim nombre de faltes. En aquest
sentit, la tasca pensada, es va portar a la pràctica amb la finalitat de provar
si era factible, tal i com es va preveure des d’un principi.
A partir del que ens van
explicar els alumnes de 4t, podem determinar que aquest mètode és bastant
efectiu, ja que el infant destinatari de l’activitat ha progressat
considerablement en quant a les seves faltes d’ortografia i, a més, sembla que
ha canviat la seva manera de pensar en relació a la llengua.
Cal dir que
l’organització per a l’exposició va ser molt bona, considerant que érem moltes
persones a l’aula. A més, els alumnes venien molt ben preparats tant pel que fa
a allò que havien de dir com pel material de suport que ens van facilitar. En
tot moment es va poder percebre que havien treballat molt al llarg d’aquesta
activitat i que estaven molt satisfets amb el resultat, ja que es van mostrar
molt entusiasmats i motivats a l’hora d’explicar el projecte.
Des del meu punt de
vista, com a futurs mestres hauríem de prendre en consideració la present
activitat ja que, Peix al cove trenca
amb allò que es considera tradicional en relació a l’ortografia i, a més,
permet als alumnes a reflexionar sobre la llengua, un tret rellevant que hem de
tenir en compte perquè els estudiants aprenguin a usar-la amb eficàcia.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada