dijous, 12 de juny del 2014

'Peix al cove!': Una activitat per aprendre l'ortografia

El passat dia 30 de maig, uns alumnes de 4t d’ESO van venir a la universitat a presentar-nos una activitat d’ortografia anomenada Peix al cove. Convé destacar que aquest projecte ha estat possible gràcies a les idees aportades pel grup de recerca GREAL, al qual, pertany Xavier Fontich, professor de Llenguatges i Currículum a la UAB.

L’activitat consisteix a escriure textos per tal d’aconseguir, amb el temps, que els alumnes  rebaixin al màxim nombre de faltes. En aquest sentit, la tasca pensada, es va portar a la pràctica amb la finalitat de provar si era factible, tal i com es va preveure des d’un principi.

A partir del que ens van explicar els alumnes de 4t, podem determinar que aquest mètode és bastant efectiu, ja que el infant destinatari de l’activitat ha progressat considerablement en quant a les seves faltes d’ortografia i, a més, sembla que ha canviat la seva manera de pensar en relació a la llengua.

Cal dir que l’organització per a l’exposició va ser molt bona, considerant que érem moltes persones a l’aula. A més, els alumnes venien molt ben preparats tant pel que fa a allò que havien de dir com pel material de suport que ens van facilitar. En tot moment es va poder percebre que havien treballat molt al llarg d’aquesta activitat i que estaven molt satisfets amb el resultat, ja que es van mostrar molt entusiasmats i motivats a l’hora d’explicar el projecte.  


Des del meu punt de vista, com a futurs mestres hauríem de prendre en consideració la present activitat ja que, Peix al cove trenca amb allò que es considera tradicional en relació a l’ortografia i, a més, permet als alumnes a reflexionar sobre la llengua, un tret rellevant que hem de tenir en compte perquè els estudiants aprenguin a usar-la amb eficàcia.  



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada