diumenge, 15 de juny del 2014

L'ortografia amb... Peix al cove!

Si volem ser mestres és perquè ens agrada ensenyar. Però... un neix sabent ensenyar? Crec que encara ens queden moltes coses per aprendre en aquest àmbit (moltes més de les que ara mateix ens podem imaginar!). És per això que, si alguna cosa podem fer per començar a aprendre'n, és escoltar el que diuen els alumnes, i això és el que vam poder fer el divendres 30 de maig a l'aula de la Universitat. De 16h a 17h els estudiants d'Educació Primària vam rebre la visita d'uns alumnes de 4t d'ESO que van venir a parlar-nos sobre un projecte: "Peix al cove". "Peix al cove" neix de la necessitat de realitzar activitats que promoguin l'activitat metalingüística per poder millor l'ortografia. L'ortografia és un tema pendent de l'educació, ja que els alumnes continuen fent faltes d'ortografia fins i tot a la Universitat. A més, l'ortografia pels alumnes és quelcom avorrit, difícil i sense sentit. Peix al cove intenta ser una eina per batre aquests impediments per aprendre l'ortografia., i així és com ens ho van presentar els alumnes de 4t d'ESO. 

Trobo que és interessant que alumnes d'ESO es fixin en projectes tan especials i diferents com aquest i puguin treballar-lo durant un temps a classe. D'aquesta manera poden adonar-se de la importància que té escriure ortogràficament bé i les maneres d'aconseguir-ho, així com deixar clar que tothom pot aconseguir millorar l'ortografia i que, tot i no ser una tasca fàcil, és possible. A més a més, penso que la tasca que van realitzar els va servir perquè es notava que estaven motivats per fer-la i sabien ben bé del que parlaven. 

Finalment, m'agradaria dir que l'activitat metalingüística ajuda a la correcció ortogràfica i permet que els alumnes aprenguin un dels altres de manera cooperativa, és per això que tinc ganes de seguir entrant en el camp de l'ensenyament de l'ortografia - i de la llengua en general - per seguir aprenent diferents maneres d'ensenyar per a un aprenentatge significatiu pels alumnes.

                                                                               FONT

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada