1. Quina és
la tesi que defensa cadascuna de les tres pràctiques:
Pràctica 1. La biblioteca com a espai on es pugui accedir a
coneixements culturals, amb consultes o la interacció amb els altres. Fomentar
activitats que potenciïn la curiositat i el plaer per la lectura.
Pràctica 2. Fer que la lectura formi
part del dia a dia dels alumnes, fomentant aquesta motivant als alumnes per a
que s’apassionin per la lectura i puguin veure la diferents diversitat que hi
ha.
Pràctica 3. Fer que els infants trobin
la millor manera per apropar-se a la lectura amb millores i solucions per a que
aquests puguin i trobin les ganes per llegir sense obligació alguna. Oferir un
ventall més ampli.
2. Quin
títol alternatiu proposaríeu?
¾ Pràctica 1: La biblioteca un espai diferent!
¾ Pràctica 2: La lectura forma part de la nostra societat.
¾ Pràctica 3: Apassionar-se per la lectura.
3. A quines
4-5 preguntes clau creieu que responen els autors? Indiqueu esquemàticament com
respon a cadascuna d’elles.
¾ Com entenem l’espai de
biblioteca?
Depenent del context, la lectura es pot relacionar com
un recolliment en silenci, en un espai dedicat a aquesta activitat o com un fet
per a escoltar, llegint amb la intenció de que altres persones puguin accedir
al sentit de la narració i puguin aportar diferents interpretacions.
¾ Quin ha de ser el paper de
la biblioteca escolar?
La biblioteca de l’escola ha de ser un espai per
accedir als coneixements culturals. Un accés que es pot fer a través de la
consulta i la interacció amb els altres.
¾
La
biblioteca és un bon recurs pels mestres?
La biblioteca és un bon lloc
per poder treballar la lectura, per això els mestres la poden utilitzar com un
bon recurs i realitzar activitats creatives que aproximin als seus alumnes a la
lectura.
¾ Què vol dir fer una bona
lectura?
És fa quan no només es desxifra el codi, sinó quan es
comprèn el contingut, s’interpreta i es reflexiona sobre ell.
4. Quines
idees destacaríeu com a implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?
La primera
idea que sorgeix, és per què la necessitat d’utilitzar la biblioteca de
l’escola, quan es podria fomentar molt més la biblioteca d’aula.
I la segona
idea, com es podria fomentar o ampliar els recursos per a que els infants
puguin apassionar-se per la lectura, perquè potser el fet de recórrer als
escriptors no els apassionen gaire.
5. Com
connectaríeu – contrastaríeu el text amb:
Idees
prèvies personals?
La
biblioteca sempre ha estat arrelada a l’escola, encara que es qüestioni la
funcionalitat d’aquesta, ja que per desgràcia no són utilitzades com a un
recurs afavoridor per a l’aprenentatge de la lectura i per a la immensitat
d’activitats que es poden desenvolupar en aquest espai. Segurament, es tractada
així per falta de coneixements i idees per a poder fomentar la lectura a partir
d’aquest espai.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada