divendres, 13 de juny del 2014

LA BIBLIOTECA COM A ESPAI PER LLEGIR I COMPARTIR

1. Quina és la tesi que defensa cadascuna de les tres pràctiques:

Pràctica 1. La biblioteca com a espai on es pugui accedir a coneixements culturals, amb consultes o la interacció amb els altres. Fomentar activitats que potenciïn la curiositat i el plaer per la lectura.

Pràctica 2. Fer que la lectura formi part del dia a dia dels alumnes, fomentant aquesta motivant als alumnes per a que s’apassionin per la lectura i puguin veure la diferents diversitat que hi ha.

Pràctica 3. Fer que els infants trobin la millor manera per apropar-se a la lectura amb millores i solucions per a que aquests puguin i trobin les ganes per llegir sense obligació alguna. Oferir un ventall més ampli.

2. Quin títol alternatiu proposaríeu?
¾     Pràctica 1: La biblioteca un espai diferent!
¾     Pràctica 2: La lectura forma part de la nostra societat.
¾     Pràctica 3: Apassionar-se per la lectura.

3. A quines 4-5 preguntes clau creieu que responen els autors? Indiqueu esquemàticament com respon a cadascuna d’elles.

¾     Com entenem l’espai de biblioteca?
Depenent del context, la lectura es pot relacionar com un recolliment en silenci, en un espai dedicat a aquesta activitat o com un fet per a escoltar, llegint amb la intenció de que altres persones puguin accedir al sentit de la narració i puguin aportar diferents interpretacions.

¾     Quin ha de ser el paper de la biblioteca escolar?
La biblioteca de l’escola ha de ser un espai per accedir als coneixements culturals. Un accés que es pot fer a través de la consulta i la interacció amb els altres.

¾     La biblioteca és un bon recurs pels mestres?
La biblioteca és un bon lloc per poder treballar la lectura, per això els mestres la poden utilitzar com un bon recurs i realitzar activitats creatives que aproximin als seus alumnes a la lectura.

¾     Què vol dir fer una bona lectura?
És fa quan no només es desxifra el codi, sinó quan es comprèn el contingut, s’interpreta i es reflexiona sobre ell.

4. Quines idees destacaríeu com a implícites i que penseu que necessitaríeu ampliar?

La primera idea que sorgeix, és per què la necessitat d’utilitzar la biblioteca de l’escola, quan es podria fomentar molt més la biblioteca d’aula.

I la segona idea, com es podria fomentar o ampliar els recursos per a que els infants puguin apassionar-se per la lectura, perquè potser el fet de recórrer als escriptors no els apassionen gaire.

5. Com connectaríeu – contrastaríeu el text amb:
Idees prèvies personals?

La biblioteca sempre ha estat arrelada a l’escola, encara que es qüestioni la funcionalitat d’aquesta, ja que per desgràcia no són utilitzades com a un recurs afavoridor per a l’aprenentatge de la lectura i per a la immensitat d’activitats que es poden desenvolupar en aquest espai. Segurament, es tractada així per falta de coneixements i idees per a poder fomentar la lectura a partir d’aquest espai.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada