dissabte, 7 de juny del 2014

PEIX AL COVE!

L'altre dia ens van visitar uns alumnes de 4t d'ESO d'una escola de Cerdanyola del Vallès per explicarn-nos la manera en la què aprenen l'ortografia a l'aula. A mida que explicaven la seva forma de no cometre errors ortogràfics em va sorprendre, ja que em va semblar una manera poc habitual i molt motivadora per aprendre.
Aquests nens aprenen l'ortografia a través del projecte "Peix al cove!". Consisteix en treballar l'ortografia a partir d'un dossier que van realitzant, el qual fa que els alumnes portin un cert seguiment i el seu aprenentatge sigui procedimental. A partir d'aquest projecte, els alumnes investiguen les causes dels errors ortogràfics i fan una observació de nens i nenes més petits per reflexionar i aprendre coses que no sabien abans o no tenien gaire clares.

Imatge
Considero que aquest projecte aporta certa motivació als nens i nenes i és una oportunitat per a ells,ja que no és el mestre el que els hi diu el perquè de tot, sinó que, els propis alumnes han de mirar perquè han comès l'error ortogràfic. Els nens i nenes han de buscar i entendre perquè una paraula s'escriu d'una manera o d'una altra i d'aquesta manera, repassen i treballen constantment les normes ortogràfiques.

Per concloure, crec que és una bona manera de treballar l'ortografia, ja que no és un tema majoritàriament motivador. Treballar- la a partir d'aquest projecte, fa que els nens tinguin més ganes d'aprendre perquè una paraula s'escriu d'una manera o d'una altra.
Que vinguin aquests nens ha explicar aquest projecte ha estat una experiència satisfactòria ja que hem pogut conèixer altra manera d'aprendre a no fer faltes ortogràfiques d'una manera més dinàmica i amena.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada