L'ORTOGRAFIA
El divendres 30 de maig, els alumnes de 4rt d’ESO ens van presentar una
activitat relacionada en l’aprenentatge de l’ortografia a primària, a partir
del treball de recerca Peix Al Cova.
Els alumnes de 4t es van col·locar per grups, pels quals havíem d’anar
passant, ja que portaven un ordre de seqüència.
Basant-se en el mateix model, és a dir, l’anàlisi de l’ortografia a
partir d’un cas concret, del Nil de 5è curs. Cada grup, presentava un aspecte
diferent o activitats diferents que li van fer al Nil, les quals han analitzat
i han trobat unes comprovacions, en les quals recullen, com el Nil escriu els
textos, les faltes que fa, etc., Ja que realitzen al Nil diferents dictats al
llarg de diferents etapes, per veure l’evolució d’aquest.
L’objectiu d’aquest treball de recerca era intentar que el Nil aconseguís
fer el mínim nombre de faltes possible.
Cal destacar, que em va sorprendre la motivació que tenia un dels grups de
treball, format per dos nois, ja que estaven molt motivats i molt engrescats
amb aquest treball de recerca. Un d’ells explicava que havia realitzat un
dictat a la seva germana per poder experimentar també la seva evolució.
En conclusió, a partir de la presentació d’aquest treball de recerca,
extrec que l’ortografia és una eina essencial de la llengua, tant escrita com
parlada i que és una eina que cal ensenyar d’una forma dinàmica, perquè sovint
a les escoles, les activitats per treballar l’ortografia es troben molt
estereotipades i són d’estil molt tradicional. Aquestes activitats, no resulten
gens motivadores per als nens, per això cal realitzar activitats més dinàmiques
on els nens aprenguin l’ortografia gairebé sense adonar-se’n.
A cotinuació, us deixo una activitat interessant trobada a un bloc, trobo
que és una activitat molt dinàmica per treballar l’ortografia: Oques ortografiques, la podeu trobar a:

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada