Montserrat Fons ens dóna diverses idees per dur a terme a l'aula, com per exemple activitats d'ús pràctic que són molt funcionals i tenen un gran interès i acceptació per part dels infants, ja que fomenten la seva relació amb la llengua i el seu aprenentatge d'aquesta. En aquest cas he escollit l'apartat de Retolació d'espais. Aquesta activitat tracta sobre com afegir un rètol a un espai pot arribar a ser beneficiós pels alumnes, ja que han de tenir una participació activa en aquest procés i, a més, hem de poder assegurar que aquests rètols es poden intercanviar i així facilitar la seva mobilitat com per exemple amb el "velcro". Per a fer participatius els infants, la mestra els hi donarà els cartells amb diferents noms i ells mateixos hauran de repartir-los per l'espai per determinar l'espai i, a més, es pot extrapolar a altres àmbits, com per exemple en els racons, on els infants determinen on es farà cada racó i després poden dir a quin racó es volen dirigir per efectuant frases diverses introduint els seus coneixements i les paraules claus que estan escrites en els rètols.
Gràcies a efectuar activitats d'aquest estil els infants tenen una introducció a la llengua diferent a les fitxes i poden ampliar el seu vocabulari i ser capaços de fer una relació entre la paraula escrita i com es diu. D'aquesta manera es fomenta el seu aprenentatge i introducció a la llengua.
| Enllaç |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada