L’ortografia sempre ha sigut un dels continguts més
destacats en llengua, pel fet de ser un dels més difícils d’assolir i obtenir
bons resultats. La metodologia emprada per a l’ensenyament de l’ortografia
sempre ha sigut molt mecànica i les activitats molt memorístiques, ja que
aquestes consistien en fer dictats i còpies fixant-nos sempre en la
normativa. Aquest fet fa que els resultats no siguin massa bons entre els
alumnes, tant infants com adults. Però, el dia 30 vam rebre una visita d’uns
alumnes de 4rt
d’ESO, els quals ens van proposar una nova tècnica tècnica per treballar i
veure l’ortografia amb uns altres ulls. El sistema que han creat s’anomena peix
al cove i es basa en
treballar aquest contingut a través d’un dossier reflexionant sobre diversos aspectes
de la llengua, avançant a poc a poc i assolint així l’èxit. A més a més, les
reflexions es fan en grup a través del diàleg, de manera que tots els
coneixements es comparteixen i per tant l’aprenentatge dels alumnes és més ric,
ja que a través de les diferents aportacions poden ampliar la informació que ja
tenen adquirida.
Finalment trobo que ha estat una visita molt interessant, ja que el projecte és molt enriquidor i com a futura docent crec que és important renovar-nos i ensenyar a partir de raonaments crítics deixant de banda la memorització i l’aprenentatge sense comprensió.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada