dijous, 12 de juny del 2014

Peix al cove… Una nova forma de treballar l’ortografia!


L’ortografia sempre ha sigut un dels continguts més destacats en llengua, pel fet de ser un dels més difícils d’assolir i obtenir bons resultats. La metodologia emprada per a l’ensenyament de l’ortografia sempre ha sigut molt mecànica i les activitats molt memorístiques, ja que aquestes consistien en fer dictats i còpies fixant-nos sempre en la normativa. Aquest fet fa que els resultats no siguin massa bons entre els alumnes, tant infants com adults. Però, el dia 30 vam rebre una visita d’uns alumnes de 4rt d’ESO, els quals ens van proposar una nova tècnica tècnica per treballar i veure l’ortografia amb uns altres ulls. El sistema que han creat s’anomena peix al cove i es basa en treballar aquest contingut a través d’un dossier reflexionant sobre diversos aspectes de la llengua, avançant a poc a poc i assolint així l’èxit. A més a més, les reflexions es fan en grup a través del diàleg, de manera que tots els coneixements es comparteixen i per tant l’aprenentatge dels alumnes és més ric, ja que a través de les diferents aportacions poden ampliar la informació que ja tenen adquirida.



El nom del projecte, com he dit anteriorment “Peix al cove” s’assimila al fet quan llencem una xarxa al mar molts peixos queden atrapats, però d’altres rellisquen i s’escapen. Podem dir, que amb les paraules succeeix el mateix, moltes queden als nostres caps però d’altres se’ns escapen i no arribem a saber com s’escriuen correctament.

Finalment trobo que ha estat una visita molt interessant, ja que el projecte és molt enriquidor i com a futura docent crec que és important renovar-nos i ensenyar a partir de raonaments crítics deixant de banda la memorització i l’aprenentatge sense comprensió.


 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada