diumenge, 15 de juny del 2014

Fem que l'ortografia sigui...peix al cove!

Fa unes setmanes els alumnes de l’ESO van presentar-nos un projecte que han estat realitzant durant tot el curs  “Peix al cove”. Primer m’agradaria destacar la gran motivació i iniciativa que l’alumnat va presentar a l’hora d’exposar-nos el seu treball i donar-nos a conèixer tot allò que havien descobert. Molt possiblement ells venien amb l’objectiu de presentar el projecte a uns alumnes de la universitat, però el sentit d’aquesta activitat per nosaltres va una mica més enllà. El tema principal tractat va ser l’ortografia, un contingut molt costos i feixuc per tots qui no fa faltes mai? Normalment a l’escola ens han donat recursos poc factibles per poder apropiar-nos d’ella d’una forma significativa. Fent un cop d’ull anys enrere recordo que per treballar qualsevol falta que es cometia ja fos en un dictat, una narració, un examen, etc el mètode per corregir-ho era copiar 10 vegades la paraula mal escrita (memòria visual), actualment puc dir per la meva experiència que aquella tasca no va ser profitosa. O fins i tot hi havia una preferència en relació a les faltes prohibides, en el meu cas amb quatre faltes prohibides l’examen era suspès,això vol dir que totes les faltes no tenen la mateixa importància? Gràcies al sistema “peix al cove” dels alumnes de secundària podem reflexionar sobre molts aspectes, però sobretot tal com ells diuen “els alumnes han de veure que treballar l’ortografia és un procés de petites fites i avenços” amb la reflexió i el diàleg és ven segur que els alumnes sabran què estan aprenent i tindran més motivació per corregir-se.

És un tema que abans no m’havia plantejat però té un caire molt important, perquè és imprescindible canviar la metodologia amb l’objectiu que els alumnes s’apropiïn dels seus auto aprenentatges, siguin autònoms i sobretot entenguin i comprenguin el perquè dels seus errors per tal de prendre-hi consciència d’ells i no es tornin a repetir.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada