L'exposició
dels alumnes de 4t d'ESO sobre l'ortografia va ser molt interessant i
enriquidora, ja que és un tema que ens preocupa a tots (o ens hauria de
preocupar) com a futurs mestres que serem.
En
primer lloc, m'agradaria comentar que l'organització va ser excel·lent i es va
poder observar que ho tenien molt ben preparat i estudiat. Em va sorprendre
molt l'explicació que va fer cada grup on vaig poder veure l'entusiasme i
les ganes que posaven en l'explicació, ja que tots els grups van fer un discurs
clar i entenedor on tot moment, sabien el que estaven dient. I, sobretot, em va
agradar molt el fet que sabessin controlar els nervis i la vergonya, ja que em
vaig posar en la seva pell, i jo amb la seva edat, ho hagués passat molt
malament.
En
segon lloc, i entrant més en el contingut de l'exposició, m'ha semblat molt
interessant el sistema "Peix al cove", ja que, com van comentar,
estic totalment d'acord que l'ortografia és una aspecte de la llengua que es
treballa molt en base a la memorització visual i no tant, en base al diàleg, és
a dir, a fomentar la reflexió sobre la llengua, la qual considero
essencial per l'aprenentatge de l'ortografia. Val a dir que el sistema que
presentaven em va semblar molt útil i pràctic per a que els alumnes s'adonin
dels seus propis errors. Com a futura mestra, m'agradaria posar-la en pràctica
per veure resultats positius i per a que els meus alumnes no recordin el
treball de l'ortografia com un aprenentatge pesat, mecànic i visual.
Per
últim, vull destacar que em va sorprendre el fet que ens donessin un tríptic,
ja que considero que fer-ho és un bon treball per sintetitzar totes les idees
d'aquest projecte, i em va agradar molt que ens regalessin els adhesius de
![]() |
| FONT: Alumnes de 4t d'ESO |

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada