dissabte, 7 de juny del 2014

 Valoració personal. Anàlisi d’una producció infantil (de 4 a 8 anys) sorgida a partir del plantejament d’una situació funcional de lectura i escriptura.
 
La mera valoració personal sobre aquest projecte de lecto-escriptura ha sigut molt positiu.

La tasca ha estat molt engrescadora quan la feiem i a més ens ha refermetat els coneixements que tenien sobre aquest procés.
 
Ens hem adonat quan ho feiem que ens ajudava a asimilar les fases pel que passa un nen de 7 anys  quan realitza l'activitat que li proposavem, que si no ho haguèssim fet ens hauria costat més d'assumir-ho.

 


Hem tingut en compte les aportacions que fa l'Emilia Ferreriro a "La desestabilización de las escrituras silábicas. Alternancias y desorden con Pertinencia" amb el nostre projecte i podem afirmar que en el nostre cas no es produeix aquest fenòmen de desordre síl.labic perqùè el nostre infant únicament comet un lapsus en oblidar-se una grafía al escriure la paraula "raspall" i a més la corretgeix quan la torna a llegir, per tant trobem que en aquest cas tots dos casos són diferents.

 

Aquesta tasca de lecto-escriptura encara que fácil quan feiem l'ativitat ha sigut més complexa del que semblava quan la desenvolupàvem. Des del meu punt de vista ha estat interessant perquè quan l'havíem de desenvolupar ens feia posar els nostres coneixements i confrontar maneres d'interpretar-ho diferent, la qual cosa ens ha servit per arribar a una conclusió consensuada i coherent.

 

El diàleg ha estat un motor important des del començament i m'ha servit per adonar-me de la importancia que té una activitat senzilla com aquesta i lo motivador que és. La interacció amb els infants és molt enriquidora i aquesta activitat ho ha estat molt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada