Durant la sessió en la que vam rebre la visita dels alumnes
de 4t d'ESO vam poder observar i atendre a l'explicació del seu projecte de
llengua. Un projecte, amb la finalitat d'ajudar i servir de suport als alumnes
de diferents cicles de primària a millorar i parar atenció a la seva
ortografia.
La sessió es va organitzar de la següent manera:
Grups de 4-5 alumnes es van repartir per tota l'aula
organitzant-se per racons i aquests explicaven fases diferents del
desenvolupament del projecte. D'aquesta manera, durant uns 5-10 minuts el
nostre grup escoltava les explicacions de cada racó i a continuació, anaven
rotant cap a altres grups.
Pel que fa a la meva opinió personal, trobo que el projecte
en si mateix estava molt ben estructurat i dissenyat, els exercicis eren molt
positius per a l'aprenentatge significatiu de la ortografia (les espines, la
xarxa...)ja que eren molt visuals per als alumnes a més de diversos. A més,
cal dir que el fet d'haver estat provat amb alumnes de primària fa el projecte
molt més il·lustrador i rellevant per a mi i per qualsevol que sigui espectador
de l'exposició.
No obstant, he de reconèixer que algunes coses no em van
quedar gaire clares, malgrat que vaig fer-los preguntes. A més, alguns dels
alumnes no se'ls sentia del tot degut al
rebombori i la contaminació acústica que es va propagar per tota l'aula durant
l'activitat.
Aquesta és la meva valoració, malgrat alguns aspectes que
crec que s'haurien de millorar respecte a la organització i gestió de l'espai,
trobo que el projecte és una gran activitat per treballar l'ortografia a
primària.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada