Des de ben petits a l’escola hem anat
adquirint diferents coneixements dels quals ens ajuden o ajudaran en un futur.
D’aquests coneixements en podem destacar el que seria el més important,
l’escriptura. Aquesta l’ensenyen de ben petits, inclús abans d’arribar a
l’Educació Primària.
Tenir un bon domini de l’escriptura a
trets generals i com a opinió personal, crec que és el coneixement més
important que ha d’adquirir qualsevol persona humana, ja que això suposa ser
una persona alfabetitzada en la nostra societat, la qual podrà fer servir en el
seu dia a dia, ja sigui escrivint o llegint.
A partir d’aquí, el coneixement de
l’escriptura o el seu domini pot ser d’un cert nivell, el qual pot diferenciar
una persona d’una altra pel seu grau de
coneixença.
Per tant, tenir un bon domini de
l’escriptura suposa adquirir unes pautes o coneixements per fer un ús de
l’escriptura pràctic, científic o literari; segons el context on ens trobem.
A gran trets i recordant l’ensenyament
de l’escriptura al meu pas per l’Educació Primària i Secundària, puc dir, que a
Primària la visió de l’escriptura va ser positiva, ja que sempre estàvem
practicant l’escriptura, ja fos de forma més implícita o explícita o en els
diferents àmbits i assignatures. Recordo que abans de que arribes qualsevol
data festiva important com Nadal, Sant Jordi, etc... des de l’escola feien
promoure l’escriptura. Ens motivaven per a fer escrits relacionats amb les festes,
com podia ser un poema per a Sant Jordi, o inventar una nadalenca per Nadal,
etc...
El pas a la Secundària va suposar un
gran pas, ja que canviava totalment la forma d’ensenyar per part dels
professors, el nivell d’exigència va pujar en relació a l’edat.
En aquesta etapa com a estudiant no la
recordo tant positiva com a l’etapa de Primària, ja que aquí tot era (o
semblava) obligatori i el nivell d’exigència era major. Et deien el què i com
havies de fer els escrits, els temes a tractar, com tractar-los, etc...
Fins aquí, és tot el que recordo dels
meus estudis en quan al coneixement de l’escriptura, a causa dels anys que han
passat i també el no preguntar-se mai quina era la visió de l’escriptura a la
Primària i Secundària.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada