L’ortografia
esdevé, gairebé sempre, el punt dèbil de les llengües en general. Concretament la
llengua catalana és força difícil ortogràficament parlant, donat que per
escriure correctament hem de tenir molt clares les normes ortogràfiques que
engloben els accents, les dièresis, els apòstrofs, tot el tema de la fonètica…vaja,
que no és senzill. A les escoles,
normalment, es treballa d’una manera molt feixuga copiant i aprenent punt per
punt la normativa, fent dictats com a activitat gairebé quotidiana i fins i
tot, copiant diverses vegades la paraula què has fallat per tal que et quedi
ben gravat i ho recordis la propera vegada. Hi ha d’haver alguna forma menys
pesada d’aprendre ortografia!
Gràcies als alumnes
de 4rt d’ESO que van venir a la universitat el passat divendres, vam poder
aprendre un mètode innovador i diferent que proporciona a l’alumnat una manera
més senzilla i entretinguda d’aprendre i interioritzar la normativa
ortogràfica.
Per grups, vam poder
anar passant per diferents seccions on els alumnes de 4rt ens anaven explicant
per parts el projecte que havien preparat envers aquest mètode. En una fase
prèvia van realitzar uns qüestionaris –que nosaltres mateixos vam tenir ocasió
d’omplir setmanes abans- en els què podien recollir informació sobre el nivell
d’importància que donaven diferents tipus d’estudiants. Durant l’estudi van
portar a terme a la pràctica, amb l’ajuda del dossier, algunes de les
activitats pròpies del mètode de peix al cove i després d’analitzar els
resultats ens els van explicar a la presentació.

Hola, Mar,
ResponEliminaefectivament, jo crec que si els ensenyants aconseguim implicar els aprenents (amb tasques de recerca de respostes a interrogants diversos) l'aprenentatge es fa més significatiu.
Xavier