El passat divendres van rebre la visita d’uns alumnes de quart d’ESO del nostre professor, en Xavier Fontich, que
ens van venir a explicar un projecte sobre el qual havien estat
treballant durant el curs.
El projecte consistia en un mètode que tenia com a finalitat millorar l’ortografia
dels alumnes i alhora fer-la més interessant i atractiva. A aquest projecte el van anomenar “Peix al Cove”.
Per tal de desenvolupar aquest mètode
els alumes van fer una investigació i van dissenyar unes activitats que
permetien observar els errors i les evolucions de l’ortografia dels infants. Sense dubte van acabar creant un mètode innovador
que permetia una millora de l’ortografia i una manera d’aprendre-la d’una forma
més dinàmica i efectiva pels alumnes.
Sota el meu punt de vista, aquest treball que han fet és tot un èxit ja que
crec que realment han sigut capaços de crear un mètode d’ensenyament de l’ortografia
que permet obtenir molts beneficis als alumnats.
D’altra banda, crec que aquest treball ha sigut molt positiu pels propis
alumnes que l’han dut a terme. Això es déu a què a ells mateixos han sigut els qui han creat el projecte. Això els hi ha permès que fossin ells qui
fessin una metodologia de treball. Han sigut els propis alumnes els qui han
investigat maneres per a fer l’ortografia més dinàmica i ells mateixos han
comprovat si funcionava i han extret les seves pròpies conclusions.
Es per aquest motiu que considero que es tracta d’un treball molt motivador
i significatiu pels alumnes. A més a més, és un treball que han fet tots junts
i per tant han pogut aprendre i treballar d’una manera compartida.
En conclusió, estic molt satisfeta de què hagin compartit la seva experiència
amb nosaltres ja que es tracta d’un projecte molt interessant. També cal
destacar que van fer una exposició molt dinàmica i ho van explicar tot d’una
manera molt entenedora.
Gràcies per tot alumnes de 4t!.
Hola, Marta,
ResponEliminaefectivament, per a ells va ser tot un descobriment poder aprendre ortografia tot ensenyant-ne; et descuides de fer esment a una idea important: com se’ls va ocórrer, de fer tot aquest muntatge? La resposta la trobaràs... en un article que estic preparant! Hi defenso que no es port aprendre llengua (per exemple ortografia) si no ajudem els alumnes a reflexionar sobre la llengua. Tot el que us van explicar era un cicle d’activitats basades en aquesta idea. I aquesta idea es relaciona amb dues paraules, ‘activitat metalingüística’, que al seu torn es relacionen amb una paraula sense la qual no hauria pogut néixer el projecte de “Peix al cove!”: TEORIA. Una abraçada!