La llegenda del “peix al cove” ens explica que quan pesquem, els peixos queden atrapats a la xarxa, però pot ser que hi hagi algun que escapi... Així doncs, la metàfora utilitzada per en Xavier Fontich alhora de realitzar el dossier “peix al cove” per a treballar l'ortografia, ve a dir-nos que en el procés d'aprenentatge de l'ortografia, hi haurà paraules que quedaran a la xarxa i que sempre escriurem bé. Per contra, els peixos que s'escapen de la xarxa, són la metàfora d'aquelles paraules que se'ns escapen i que sempre escrivim malament.
Quina és la finalitat del dossier “peix al cove”?
Gràcies a les explicacions dels diferents grups d'alumnes de 4t que varen venir el passat divendres 30 de maig a la classe, vam poder descobrir quina és la tasca que els alumnes han de realitzar amb el dossier i poder millorar el treball ortogràfic d'una forma entretinguda.
Aquest dossier es basa en la repetició. Hi ha una successió de diferents exercicis els quals s'han de repetir tres vegades i on finalment la persona que el realitza, desenvoluparà uns gràfics els quals els permetran veure la seva evolució i millora ortogràfica.
Pel que fa al treball del grup de 4t, considero que varen fer una bona feina, ja que van distribuir-se la tasca en 5 grups (en realitat 10, ja que ho feien per duplicat), per tal de fer-nos cinc cèntims de les diferents parts del seu treball.
La primera exposició consistia en el treball de camp, és a dir, la recerca prèvia que havien dut a terme els alumnes per tal de saber per on enfocar el seu treball d'investigació. El segon grup, seguia amb l'anàlisi de dades i el treball previ. El tercer grup, varen explicar-nos en què consistia el dossier "peix al cove" i la seva metàfora amb l'ortografia. El quart grup, explicaven el funcionament del dossier i els exercicis que s'havien de fer i la forma de fer-los. I finalment el cinquè grup, ens exposaven les dades obtingudes a partir d'un parell de casos investigats que van fer el dossier.
Des del meu punt de vista, considero que aquesta sessió va ser molt productiva i enriquidora tant pels alumnes de 4t com per nosaltres (alumnes de la UAB). Penso que va ser productiva per a nosaltres, ja que vàrem conèixer un treball nou per treballar l'ortografia d'una forma molt allunyada al tòpic de copiar les faltes. I a més, ho trobo productiu, ja que vàrem empatitzar molt amb els alumnes que explicaven les diferents parts.
Dic també que pels alumnes de 4t va ser productiu, ja que aquest treball i les exposicions, són una forma diferent de la qual deuen estar habituats a treballar. A més a més, exposar davant nostra els feia vergonya, però en arribar a casa, estic seguríssima que estaven orgullosos d'ells mateixos per haver realitzat aquesta tasca d'una forma impecable. Em va agradar l'organització, els cartells i el treball. I també vaig al·lucinar amb un parell d'alumnes, que per a mi, varen fer una exposició de 10.
Per concloure, vaig trobar molt interessant el treball dels alumnes de 4t, i em quedo amb ganes de conèixer més sobre el projecte d'en Xavier Fontich i les edicions del Peix Xiroi. I sobretot, felicitar als alumnes de 4t pel seu treball i la seva motivació. Per a mi va ser una glopada d'aire fresc al treball rutinari de la UAB...

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada