dijous, 24 d’abril del 2014

4 comentaris a destacar



Dins l’àmbit d’experiències relacionades amb la Llengua, m’he fixat en quatre en concret que m’han semblat significatives i de les quals puc extreure unes conclusions.

En primer lloc, m’ha sorprès l’experiència de “joc de paraules”, que consistia en una activitat d’aprendre un nombre de paraules (les quals havia repartit el mestre/a amb la seva traducció al Català) i abans de començar la classe durant 15 minuts els alumnes es posaven en fila i segons si encertava o no la paraula que el mestre/a li preguntava avançava posicions a la fila o no. Crec que és un joc molt motivador pels nens/es i a més fent-lo abans de començar la classe, fa que els nens i nenes trenquin una mica la rutina i es concentrin per començar el dia.

En segon lloc, m’he fixat en una altra activitat semblant, “joc de conjugació” que tractava en fer una fila i el mestre/a deia un verb i passava una pilota perquè la persona que l’agafés el conjugués. Si no l’encertava anava dos llocs enrere a la fila, i si l’encertava avançaven una posició. Aquest tipus de joc també fomenta la motivació de l’alumnat i crec que és una bona manera de reforçar alguns conceptes i pot utilitzar-se a varies assignatures. 

En tercer lloc, he vist una experiència força peculiar, “El concurs de lletres” en la qual s’explica com la mestra es va implicar amb el grup i els va preparar per poder participar a un concurs de lletrejar paraules en un temps determinat. Finalment, van participar els alumnes amb més fluïdesa i segons l’autora del text va ser una experiència molt bona per tots, ja que tots van estar molt motivats i va millorar la col·laboració del grup. Tot i que aquest és un cas molt concret, es pot adaptar a altres escoles fent un concurs dins l’aula, no cal anar fora de l’escola, ja que és un tipus d’activitat que pot funcionar igualment a la classe. 

Per últim, he llegit l’experiència de “Theatre plays” que consistia a fer obres de teatre en anglès per aprendre aquest idioma. Em sembla una molt bona manera d’aprendre una altra llengua i un bon recurs també, fent teatre en Català o Castellà. D’altra banda, jo li dono molta importància a l’expressió emocional, i el teatre és una molt bona manera de fomentar aquesta idea i de trencar amb la rutina habitual d’aula.

Les quatre experiències m’han semblat molt positives pel desenvolupament dels infants i tots els recursos utilitzats es poden tenir en compte com a futurs mestres ja que ens poden ajudar a fer la nostra tasca més senzilla i divertida. 
Font
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada