A continuació realitzaré una valoració de 4 de les entrades, d'aquest bloc, que considero que són importants tenir-les en compte.
La primera d'elles és la valoració (1), abril de 2014.
Considero que aquesta entrada és molt beneficiosa per tots nosaltres ja que podem observar, de forma ràpida, directa i resumida, els nostres errors més comuns. el fet d'haver realitzat una taula individual per a cada alumne proporciona que cadascú sigui conscient dels seus errors i, alhora, tenir-los en compte per solucionar-los i no cometre'ls en futures redaccions.
En el meu cas, m'ha servit per adonar-me que, hi ha vegades, que hauria d'aprofundir més en qüestions de justificacions quan esmento algun aspecte, i aquest requereix més aclariments.
La segona entrada que considero que és molt important per a tots nosaltres, com a futurs docents, és "Algunes dades sobre el nivell d'escriptura d'aquest bloc".
Que algú ens mostri quins són els nostres errors més comuns en tremes d'escriptura és molt important per nosaltres.
El conjunt de preguntes que se'ns plantegen, juntament amb les estadístiques de "x" paraules per falta, ens han de fer reflexionar sobre quins serien els millors mètodes d'aprenentatge i quines són les possibles solucions a aquests errors.
Sent conscients d'aquests errors també ens ha de fer veure que el procés d'escriptura no és fàcil i que implica un temps. És per això que el dia de demà, quan estiguem a una aula, haurem de transmetre aquesta implicació, importància i dedicació, pel procés d'escriptura, als nostre alumnes.
La tercera entrada que m'agradaria comentar és "Aprenem amb sentit".
Fent referència a l'entrada de la companya, m'agradaria destacar el que ella esmenta: la positivitat de la conversa duta a terme a l'aula com un procés d'aprenentatge.
Considero que és una bona eina de treball ja que fa participar als alumnes, deixa que expressin el que pensen i senten, i els fa ser crítics.
D'altra banda, no estic d'acord en quan no es pot dur a terme les converses en aules ordinàries (25 alumnes). Crec que seria una situació més beneficiosa perquè es compartirien més opinions i més punts de vista sobre el tema que es tracta. Per tant, si el mestre/a sap organitzar bé l'activitat, busca un tema que motivi als alumnes (que sorgeixi de les seves inquietuds i curiositats), i el planteja correctament, l'eficàcia de l'activitat pot ser igual o millor que amb 15 alumnes.
Per últim m'agradaria comentar l'entrada d'un company que va llegir el mateix article que jo (Mª Rosa Gil), i amb el qual vaig compartir moltes opinions.
La primera a destacar seria el benefici que comporta el fet de treballar en parelles. D'igual manera que ho és treballar en gran grup (com comentava en l'entrada anterior), treballar en parelles ajuda a corregir-se els errors entre ells i, per tant, s'està realitzant un aprenentatge autònom. Que siguin els propis alumnes els que es comenten els errors i hi posin solució, fa que l'aprenentatge sigui més complert i significatiu, ja que se n'adonen dels seus propis errors.
Un altre aspecte seria el fet de treballar en situacions reals. Considero que si utilitzem situacions reals per plantejar activitats, l'aprenentatge serà més significatiu ja que podran aplicar el que aprenen al dia a dia.
Com deia Loris Malaguezzi "Si se hacen cosas reales, también son reales sus consecuencias".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada