L’activitat que he seleccionat ha estat la de
“Jocs de llengua escrita”, que forma part de les activitats d’ús literari que
ens planteja el llibre. Considero que és una molt bona manera de motivar a
l’alumnat i de que desenvolupi els seus coneixements de llengua a través de
jocs que els agraden i els fan gaudir. Els Tal com diu Montserrat Fons “És
innegable que qui resol mots encreuats o participa en qualsevol d’aquest tipus
de jocs ho fa únicament i exclusivament perquè li agrada el repte i perquè
troba un cert gust a indagar i reflexionar sobre la llengua”.
Els jocs que proposa Montserrat Fons són els
següents:
-
El
joc del penjat.
-
El
joc del vaixell carregat de...
-
Els
mots encreuats.
-
Les
sopes de lletres.
Personalment, molts d’aquests jocs m’ha ajudat a
mi durant la meva escolaritat a aprendre més sobre la llengua, i més
concretament sobre les paraules de la llengua.
Per exemple, en el primer joc “El penjat”,
l’autora ja ens marca que podem treballar amb els infants, com són algunes
regularitats de l’escriptura, aventurar hipòtesis o comprovar-les i contrastar
els coneixements sobre les relacions grafofòniques. A més d’això ens proposa un
exemple d’un nen de 5 anys on treballa el so de la b i la p.
Finalment destacar un dels jocs que més em
motivaven com són les sopes de lletres, i que de fet encara segueixo fent de
gran. Considero interessant la proposta que fa Montserrat Fons de fer aquest
joc també per comentar en grup ja que considero que és molt més enriquidor i
motivador. De fet, a mi sempre m’agrada jugar amb la meva germana a veure qui
troba més paraules o una altra manera és mesurar el temps que triguem en trobar
totes les paraules de la sopa de lletra. Alhora treballem però també gaudim
d’aquest joc que no deixa de ser un joc tradicional però important i enriquidor
davant l’aprenentatge de les llengües.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada