La primera entrada que
vull comentar és la de “Aprenem anglès llegint!”, una experiència que m’ha cridat l’atenció perquè la meva visió
en vers l’anglès és molt negativa i en moltes escoles en las que he estat, he
pogut observar que la metodologia que es treballava quan jo era alumna encara
s’està fent a les aules avui dia. Aquesta metodologia consisteix a seguir el
llibre d’anglès i treballar a partir d’exercicis escrits o d’escoltar. M’ha
agradat molt trobar-me amb una experiència com aquesta enfocada a la llengua
estrangera ja que a mi personalment segur que l’anglès m’hagués pogut anar
millor del que em va amb propostes com aquesta.
La segona entrada que hem sembla
molt interessant és “Escriure textos reals en col·laboració: una tasca imprescindible“, una reflexió
sobre l'article de Maria Rosa Gil. M'ha semblat un bon resum de la lectura i
una reflexió interessant que m’ha ajudat a entendre millor l’article a l’hora
de llegir-lo. El fet d’ordenar pas a pas les idees que vol destacar en el
resum, fa que sigui més fàcil de seguir i entendre. A més, m’ha semblat
interessant les qüestions plantejades sobre l’article i d’altres aspectes que
no es veuen implícits com per exemple “si el resultat hagués estat el mateix si el grup d’infants observat hagués
sigut homogeni, en comptes, d’heterogeni, com ho planteja el text”. La majoria de
dubtes i reflexions que es planteja la meva companya també han coincidit amb
les meves reflexions i opinions respecte a la lectura d’aquest article.
La tercera entrada que
m’agradaria destacar és “Teatre absurd. Motivació inesperada”, per començar el
títol ja em va sobtar i va activar el meu interès per la lectura d’aquesta
entrada. Considero que aquesta experiència ha estat molt interessant ja que a
més a més s’ha donat al batxillerat. La sensació que he tingut després d’haver
llegit aquesta entrada ha sigut que la meva experiència educativa en els
darrers anys ha estat pèssima, però em motiva el fet de llegir entrades com
aquesta que fan que puguem adonar-nos que no és la matèria la que porta al
fracàs escolar, sinó la manera de treballar el que implica que un alumne/a
estigui motivat per aprendre i adquireixi amb èxit els coneixements que es
vulguin treballar.
Finalment, vull destacar
l’entrada “La competència lectora de l’activitat escolar”, considero que ha
sintetitzat molt bé les idees principals ja que per a mi és molt més pràctic i
senzill veure el sistema de pregunta-resposta que ha utilitzat la meva companya
per tal de construir aquesta entrada. Considero que d’aquesta manera queda ben
recollida la informació que es vol destacar i que a més, deixa constància
d’allò que es pregunta sense anar-se’n del tema. És una manera diferent de
crear un text però que de vegades pot funcionar alhora de resumir i destacar
les idees més rellevants.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada