Penso, que com diu Montserrat Fonts, la rutina d'escriure la data i tenir encarregats per això és una tasca molt important. Potser molta gent no li dóna importància, és una rutina que sempre s'ha fet, però des de ben petits si es treballa d'una forma correcte pot ajudar al procés de la lectura i la escriptura. La data, pot servir des de p-4 per començar a donar a conèixer els nens de com funcionen les lletres, i se'ls pot ensenyar a separar les lletres. També alguns mostraran més interès i es pot començar a relacionar lletra grafia. Tot i que no hi ha pressa, jo considero que no passa res si un nen a p5 no controla la lectura, ja ho farà a 1r o 2n. Cada ú té un ritme d'aprenentatge en funció de les necessitats.
D'altra banda, ajuda a treballar la temporalització. És a dir, saber situar-nos en la nostra manera de mesurar el temps, quin dia som, quants dies té un mes, quants mesos hi ha en un any etc. A part de que a partir del calendari, s'obre un ventall de possibilitats, des de treballar aniversaris, el temps meteorològic, les festivitats importants. S'obre un ventall de possibilitats que pot arribar tant lluny, com les ganes que tingui el professor de que els seus alumnes aprenguin. Fins i tot es pot fer servir per iniciar l'aprenentatge matemàtic, ja que als calendaris hi apareixen xifres.
Per tant, penso que és un bon recurs per saber utilitzar a l'aula.
"If you can look into the seeds of time and say which grain will grow and which will not speak then to me." (Macbeth, Act 1, Scene 3)
divendres, 25 d’abril del 2014
El calendari i la data. Aprenentatge a través del dia a dia.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada