dijous, 17 d’abril del 2014

Activitats i experiència a destacar

Com considero que moltes de les entrades que hi ha són molt interessants i totes expliquen coses importants, per tant, he decidit escollir una activitat de cada tipus i una entrada d’una de les bones experiències.

La primera que vull destacar és una de les bones experiències titulada Un conte diferent. He volgut destacar aquesta experiència ja que considero que és una idea molt bona el fet de llegir llibres sense ensenyar la portada o llegir el títol ja que, tot i que pensem que no, poden ser condicionants a l’hora d’imaginar la història. En el moment de llegir un conte ens endinsem en una història que cadascú imagina de forma diferent i si condicionem aquesta història ensenyant il·lustracions o dient de què va no estem deixant a l’alumne imaginar al 100%. Per tant considero que és una bona manera de llegir i de fer que llegeixin ja que així gaudeixen.

Anant per aquest fil de la lectura el segon post a comentar és el que té com a títol Mirar-llegir contes sol osola i compartint considero important el que l’autora d’aquest post diu com a reflexió d’aquesta activitat. És important deixar als nens o nenes que llegeixin sols ja que cadascú imagina la seva història, però ja no és només el fet de imaginar o crear sinó que cada nen pot tenir un rendiment diferent o els pot costar més o menys i deixant que llegeixin sols ajudes a que aquells que més els hi costa vagin agafant confiança i s’esforcin. També coincideixo en la idea que diu que tot nen o nena també necessita de moments de tranquil·litat i de soledat amb si mateix i si aquest moment pot ser llegint doncs millor ja que així també es fomenta la lectura.

Una de les activitats d’ús científic que m’ha cridat l’atenció és Què mengen els lloros? llegint aquest post m’ha vingut al cap una imatge meva a primària. Jo també vaig tenir aquest problema, jo també he passat per això i en certs moments he pensat què hagués passat si des de ben petita els meus mestres m’haguessin ajudat amb aquest tema. Buscar informació avui dia és molt fàcil i està a l’abast de gairebé tothom, el difícil es saber seleccionar la informació, saber quina és la fiable i saber interpretar-la, per això considero de vital importància el paper del mestre en aquesta tasca. Ha de ser un guia que encamini a l’alumne cap a la solució correcta, que ensenyi com fer per agafar aquest camí i no fer-ho de manera equivocada.




Per últim m’agradaria destacar l’activitat d’us pràctic Qui és l’encarregat? Penso que és una bona activitat que ajuda als nens des de ben petits a familiaritzar-se amb la lectura i l’escriptura i fer-ho amb els seus noms els motiva i els anima a seguir aprenent coses sobre la lectoescriptura. A més a més també pot ajudar a la mestra o al mestre per veure les dificultats i poder actuar més individualment. És una activitat semblant a la que vaig destacar jo en la meva entrada Control d’assistència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada