divendres, 25 d’abril del 2014

Comentem 4 entrades diferents


A continuació comentaré les 4 entrades que més m’han cridat l’atenció, que m’han semblat interessants i que m’han aportat nous coneixements.

La primera activiat que he triat és una assemblea de classe". És una activitat que no hem va tocar llegir però que coneixia per sobre, ja que en llibre de Summerhill apareixen les assemblees. En referencia a l’explicació de la meva companya, estic totalment d’acord en que és una activitat de gran utilitat per els mestres ja que poden observar el procés d’escriptura dels seus alumnes i és fàcil de dur a classe. A més a més, com tenen una motivació per fer aquests escrits, això personalment a ells, els enriqueix i fa que s’interessin pel que fan. En definitiva, m’ha semblat un comentari correcte, amb idees claus i senzill d’entendre.

La següent activitat escollida també és d’ús pràctic. És tracta d’una activitat que consisteix en elaborar un cartell amb la finalitat d’organitzar bé les tasques i anar rotant els càrrecs (responsabilitats). He trobat que és una activitat força interessant ja que tal i com diu la meva companya, els infants es senten importants en el grup i aiò fa que la participació sigui més activa. Personalment, crec que aquest tipus d’activitat crea un bon clima a classe i els uneix més com a grup, ja que entre ells es poden ajudar recordant el càrrec que han der fer, etc. Així doncs, m’ha semblat un comentari ben elaborat i amb la informació necessària.

La tercera entrada a comentar pertany a una activitat d’ús literari. L’he trobat força interessant perquè és una activitat molt creativa, ajuda als nens a entendre el text i deixà lliure la seva imaginació. I tal i com diu la Marian és una activitat molt atractiva pels infants, ja que per uns minuts tenen el poder de canviar el final d’un llibre. Si que és cert que no estic del tot d’acord amb un dels requisits de l’activitat. Trobo que seria més divertit i més original si coneixen el llibre del qual han de modificar el final. Ja que d'aquesta manera, molts d’ells el que farien seria escriure tot l’oposat del final que coneixen.
 
L'última entrada he trobat que és una experiència molt interessant ja que és una manera molt peculiar i divertida de fer participar els alumnes a l’hora de fer la classe de Llengua Catalana. És una activitat que potser pels alumnes sembla un joc, i de fet ho és, però d’altre banda a través d’aquesta han d’expressar-se bé, sintetitzar tota la informació que volen dir, utilitzar un vocabulari adient, etc. Per tant, diré que és una activitat que treballa conceptes important de la Llengua Catalana d’una forma divertida, atractiva pels alumnes... I a per acabar, m’hagués agradat tenir un professor com el que va tenir la Natalia ja que va fer que una matèria que normalment no és atraient pels alumnes,  ho fos en 5 minuts.   
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada