dilluns, 14 d’abril del 2014

Aprenent de tots

En primer lloc, m'agradaria destacar aquesta reflexió sobre l'article de B. Ferreiro ja que estic d'acord amb el que s'hi diu, és a dir, que per començar qualsevol aprenentatge, en aquest cas concret el de la lectura i escriptura, cal que hi hagi una motivació prèvia proporcionada pel docent; a més a més m'ha sorpès el fet que jo també creia que una persona que sabia llegir i escriure ja era una persona alfabeta, però no és així, ja que també cal que hi hagi un plaer/gust quan es realitza.

En segon lloc vull remarcar l'entrada relacionada amb la lectura del llibre "Llegir i escriure per viure" de M. Fons on es destaca el paper del mestre/a durant un procés d'ensenyament-aprenentatge, fet molt important ja que és el nostre futur. És interessant veure com la funció principal del mestre és oferir unes condicions òptimes per tal que l'alumnat arribi a la zona de desenvolupament òptim (allò que el nen/a ha pot arribar a fer); per aconseguir això cal que el docent conegui el punt de partida de cada alumne respecte el seu aprenentatge, que hi intervingui quan sigui necessari per ajudar en el desenvolupament, que avaluï els processos i que sigui un model pels infants.

En tercer lloc cal dir que m'ha cridat l'atenció aquesta activitat d'ús pràctic proposada per M.Fons on s'aprofiten situacions quotidianes com l'escriptura d'una nota/carta/cartell per convertir-ho en un aprenentatge ja que si l'alumnat usa l'escriptura amb una finalitat real i funcional, l'aprenentatge és més motivador i enriquidor. De fet, qualsevol procés d'ensenyament-aprenentatge hauria de partir d'una situació real propera als infants ja que així ho recordaran més en un futur i aprendran amb més ganes.

Finalment, en quart i últim lloc, m'agradaria parlar sobre una experiència que he llegit d'una companya de classe on explica que moltes vegades, per treballar la llengua castellana els hi posava una cançó coneguda en aquell moment i l'anava parant per analitzar-la (significats, estructures, entonació, etc.). És una activitat que considero força interessant ja que és molt motivadora i innovadora per treballar un contingut tan complex i a vegades pesat com és la llengua.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada