dijous, 24 d’abril del 2014

Les experiències més sonades

Després d'haver donat un cop d'ull a diverses entrades fetes pels meus companys/es, m'han cridat l'atenció quatre, les quals explicaré a continuació. He triat la mateixa temàtica, en aquest cas, una bona experiència viscuda a l'escola en relació amb la llengua catalana, ja que això hem permet comparar les diferents experiències viscudes de cadascun dels meus companys/es. 

La primera entrada, la trobo interessant, ja que els verbs són un dels continguts que més costen aprendre als infants, i considero que és interessant treballar-los des d'un punt de vista més dinàmic i on els nens aprenguin gaudint, i que millor forma de fer-ho que jugant. Aquest joc és interessant i pràctic, ja que ajuda als nens a aprendre com ja he dit anteriorment de forma dinàmica i si no encerten el verb, reben una penyora, en aquest cas tirar dos llocs cap endarrere i això motiva als nens a esforçar-se per saber la resposta correcta i no quedar-se enrederits. 

La segona entrada, trobo que no és un joc gaire dinàmic, més aviat, memorístic i no m'agrada la metodologia seguida per part del mestre, tot i que també considero que els alumnes van anar aprenent les paraules i van enriquir el seu vocabulari tant en la llengua catalana com en la llengua castellana. Jo proposaria una petita variació en el joc, com per exemple, donar-li una llista de paraules perquè es vagin familiaritzant amb elles durant el curs, i cada dia dedicaríem una estona al joc del penjat on es posarien en pràctica aquestes paraules. 

La tercera entrada, la trobo molt interessant, ja que a més a més de treballar la llengua a l'escola, també ho va fer fora de l'escola, buscant el suport de la seva àvia que li va fer entendre la poesia i la lectura com un fet important per a la seva vida i la va ajudar a sentir-se còmode amb aquella poesia i entendre-la bé per facilitar-li així el seu aprenentatge. 

La quarta i última entrada, és de les més interessants, ja que es treballen gairebé tots els aspectes de la llengua catalana i a més a més, es treballa el treball col·laboratiu i la imaginació dels alumnes. Trobo que és una activitat molt interessant per realitzar a qualsevol aula, ja que és molt motivadora per als alumnes i també es pot treballar la interdisciplinarietat, ja que podem treballar altres aspectes, com per exemple, relacionats amb l'educació visual i plàstica alhora de realitzar el disseny i les il·lustracions del conte, així com altres suports informàtics com els ordinadors per buscar imatges.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada